ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
3. února 2000

Škoda 130L/A

popis vozu


Po zákazu skupiny B již nebylo možné startovat s vozy 130 LR a tak byl homologován typ 130 L pro skupinu A. Tato skupina již neumožňuje takovou míru úprav jako skupina B.
Motor o obsahu 1297 ccm (vr.75,5mm x zd.72mm). Pětikanálová litinová hlava, komprese 11,5:1. Dva kanály sací a tři výfukové po celé délce opracovány a jejich průměr zvětšen o 4%. Sací potrubí rovněž opracováno a slícováno. Karburátor dvoustupňový JIKOV 32 EDSR osazený jinými tryskami, vzdušníky a upraven pro rychlejší nasazení druhého stupně. Litinové výfukové potrubí zachováno a na něj navazuje speciálně naladěný výfuk s tlumičem o maximální povolené hlučnosti 100+1 dB. Vačkový hřídel 280/280, 300/280, 300/300, 320/300. Soutěžní písty METAZ v tříkroužkovém provedení. Odlehčené vyvážené ojnice. Odlehčený setrvačník na homologační hmotnost 7 Kg. Mazání s chladičem a plnoprůtokovým čističem. Odvětrání do dvoulitrové nádoby.
Spojka 190 mm Fichtel & SACHS s talířovou pružinou, obložení FERODO VG95. Pětistupňová synchronizovaná převodovka s odstupňováním 3,083 - 2,125 - 1,571 - 1,261 - 1,08, stálí převod 4,5. Hnací hřídele Löbro. Obě nápravy vyztuženy. V uložení zadní nápravy byla provedena záměna pryžových silentbloků za uložení do ložisek. Řízení hřebenové se strmějším převodem. Odpružení vinutými pružinami a tlumiči SACHS. Na přední nápravě tužší stabilizátor.
Brzdy kotoučové na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Dvouokruhové zapojení typu T-T umožňující regulaci účinnosti brzd přední a zadní nápravy. Ruční brzda kapalinová. Karoserie zbavena všech antivibračních materiálů, čalounění, koberců a sedadel..
Je dovybavena dvojicí sedadel MTX, čtyřbodovými pásy MORAVAN a bezpečnostním prostorovým rámem. Palivová nádrž byla přesunuta na dno zavazadlového prostoru. Materiál na povrchové díly a zasklení vozu musel být zachován.

Autor článku: Mára (Marek Imlauf)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (7):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení