ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
3. února 2000

Škoda 130L/A II.

popis vozu trochu jinak


Tento popis je věnován závodnímu vozu Š130L/A, který ač nedosahoval výkonů původní Škody130LR si jistě zaslouží náš obdiv a úctu o kterou usilují konstruktéři a celé týmy lidí kteří pracují a pracovali na  vývoji sportovních verzí automobilů Škoda.
Zde uvedený technický popis vyvozuji z homologací tohoto závodního vozu pro soutěžní rok 1987, kde byl tento vůz homologován pro soutěžní skupinu A. Tento vůz se vyráběl v letech 1988 až 1990. Jeho maximální rychlost byla 200 km/h.

Motor:
- výkon 66kW
- kompresní poměr 12:1
- úprava hlavy, jiné ventily, jiné pružiny ventilů
- upravená ojnice (odlehčená)
- jiné písty (dnes už nesehnatelné)
- ostrá vačka
- předělávaný blok motoru, úprava oběžného olejového systému
- přidaný chladič oleje
- zapalování Bosch
- spojka Sachs
- předělané uložení motoru a převodovky
- úprava karburátoru
- vrtání zdvih 75,5/72 mm
- objem 1289 cm3

Tlumič výfuku:
- hlasitost 100dB
- umístěný napříč vozu, výfuková koncovka na pravé straně vozidla
- minimální útlum motoru

Podvozek:
- zesílená ramena přední nápravy
- jiné pružiny - nižší (jako originální díl již nelze sehnat)
- jiné hřídele poloos (Lobro)
- ostřejší řízení hřebenové
- sportovní dvojčinné tlumiče šotolina / asfalt
- jiný stabilizátor přední nápravy
- rozchod vpředu / vzadu   1440/1445 mm

Brzdy:
- vpředu čtyřpístové chlazené kotouče
- vzadu čtyřpístové kotoučové
- hydraulická ruční brzda
- změněné pedálové ústrojí
- pevný brzdící poměr přední/zadní
- samozřejmně bez posilovače

Ostatní:
- byla homologována přídavná hliníková nádrž o objemu 45l do kufru
- ochranný rám uvnitř vozidla
- kompletní předělání převodovky (zbyla v podstatě jen škříň)

Tento seznam úprav oproti sériovému vozu Š130 z kterého je soutěžní vůz odvozen samozřejmně není kompletní, výčet všech úprav by zabral podstatně více místa, proto jsou zde uvedeny pouze hlavní rysy úprav.

Pozn. V současné době (únor2000) se snažím dohodnout s AMK Škoda možnost republikace původních knižnic o sportovních úpravách vozů Škoda 130L/A.

Použito materiálů o homologaci Š130LR pro rok 1987, dále brožury Úpravy motoru podvozku a výfuku pro soutěžní vozidla Š130 L/A.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (2):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení