ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
4. února 2000

Octavia

verze, popis, technické parametry


Krátký popis vozů a některá společná data:
Je to první vůz naší mladoboleslavské automobilky, který už sahá po vyšší třídě, i tak je bohužel kvůli podvozku který je schodný například s podvozkem nového VW Golfa, zařazen do nižší střední třídy. Automobily Octavia mají samonosnou karoserii - takže oproti starším typům žádné změny, tento typ karoserie je s úspěchem užíván již od typu Š1000mb. Motor je umístěn napříč vpředu a pohání přední kola. Vozy jsou vybavovány pětistupňovými manualními převodovkami, případně silnější typy (82kW a 110kW) jsou alternativně osazovány automatickou čtyřstupňovou převodovkou. Vůz má čtyři dveře s bezpečnostnímy zámky a spouštěcímy skly. Vůz má velké plastové nárazníky v barvě vozu, které dodávají charakteristický vzhled. Všechna sedadla mají nastavitelné opěrky a bezpečnostní pásy. Vůz může být vybaven airbagya to jak čelními tak i bočními. Systém odhlučnění je opět o třídu lepší než u předcházejícího modelu Felicia a je nesrovnatelně lepší než například u vozu Favorit. Vytápění a větrání je bohatě dimenzované a případně je možné doobjednat i klimatizaci(např ve verzi Laurin & Klement je standartně).Vůz má hřebenové řízení a standartně montovaný posilovač řízení. Brzdy vpředu kotoučové chlazené, vzadu bubnové, v případě vozů (1.8T) kotoučové nechlazené, vždy s posilovačem. Brzdový systém je možné dovybavit systémem ABS, pro zlepšení ovladatelnosti vozidla při brždění. Jednotlivé stavy standartní výbavy jednotlivých modelů a možnosti přikoupení dalšího vybavení Vám jistě rádi sdělí prodejci. Jinak jsou zde uvedeny i modely a typy výbav v kombinaci s některými modely, které už se dnes nevyrábí.

Octavia 1.4 MPI 44kW


Verze výbavy:  LX
Typ motoru:    řadový zážehový kapalinou chlazený, s rozvodem OHV, se dvěma ventily pro každý válec, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru: 1397 cm3
Vrtání / zdvih: 75,5 / 78,0
Kompresní poměr: 10,0:1
Maximální výkon:  44 kW při 4500 otáčkách
Maximální točivý moment:  120 Nm při 2500 otáčkách
Palivo: 95 oktanů (natural)
Celková hmotnost: 1700 kg
Zrychlení na 100: 18,9s
Maximální rychlost: 155km/h
Spotřeba 90/120/město: 5,2/6,8/9,2

Octavia 1.6 MPI 55kW


Verze výbavy:  LX, GLX
Typ motoru:    řadový zážehový kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, se dvěma ventily pro každý válec, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru:   1598 cm3
Vrtání / zdvih:    76,5 / 86,9
Kompresní poměr:     9,8:1
Maximální výkon:     55 kW při 4600 otáčkách
Maximální točivý moment:   135 Nm při 3200 otáčkách
Palivo:  95 oktanů (natural)
Celková hmotnost: 1705 kg (1740 GLX)
Zrychlení na 100:    14,7s (15,1 GLX)
Maximální rychlost:  170km/h
Spotřeba 90/120/město:   5,0/6,9/9,5

Octavia 1.6 MPI 74kW


Verze výbavy:  LX, GLX (LX se už nedělá)
Typ motoru:    řadový zážehový kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, se dvěma ventily pro každý válec, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru:   1595 cm3
Vrtání / zdvih:    81,0 / 77,4
Kompresní poměr:     10,3:1
Maximální výkon:     74 kW při 5600 otáčkách
Maximální točivý moment:  145 Nm při 3800 otáčkách
Palivo:  95 oktanů (natural)
Celková hmotnost: 1755kg  (pozn. podle roku výroby se celková váha mění až o 20kg)
Zrychlení na 100:    12,2s
Maximální rychlost:  187km/h
Spotřeba 90/120/město:   5,5/7,1/9,0

Octavia 1.8 92kW


Tato verze se již nevyrábí.
Verze výbavy:  GLX, SLX
Typ motoru:    řadový, zážehový kapalinou chlazený, s rozvodem 2x OHC,s variabilním časováním ventilů, s pěti ventily pro každý válec, se sacím potrubím s proměnnou délkou sání, uložený vpředu napříč před přední hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru:   1781 cm3
Vrtání / zdvih:    81,0 / 86,4
Kompresní poměr:    10,3:1
Maximální výkon:     92 kW při 6000 otáčkách
Maximální točivý moment:   170 Nm při 4200 otáčkách
Palivo:  95 oktanů (natural)
Celková hmotnost:  1805  kg (1820kg SLX)
Zrychlení na 100:  10,6s (12,6s automatem)
Maximální rychlost:  200km/h (195km/h s automatem)
Spotřeba 90/120/město:  6,2/8,0/9,6    6,7/8,5/11,0 - automat
Tato verze se dělá buď s 5rychlostní manuální převodovkou, nebo s 4rychlostní automatickou převodovkou.

Octavia 2.0 MPI 85kW


Verze výbavy:  SLX
Typ motoru: řadový zážehový čtyřválec, kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, uložený vpředu napříč, s dvěma ventily na válec, s třícestným řízeným katalyzátorem
Obsah motoru:  1984 cm3
Vrtání / zdvih:  82,5 x 92,8
Kompresní poměr:  10,5:1
Maximální výkon:  85 kW při 5200 otáčkách
Maximální točivý moment:  170 Nm při 2400 otáčkách
Palivo: 95 oktanů (natural)
Celková hmotnost: 1805kg
Zrychlení na 100: 11,1s
Maximální rychlost: 196km/h
Spotřeba 90/120/město: 5,9/7,6/9,3

Octavia 1.8 20V Turbo 110kW


Verze výbavy:  SLX, L&K
Typ motoru: řadový zážehový čtyřválec přeplňovaný, kapalinou chlazený, s rozvodem 2xOHC, uložený vpředu napříč, s pěti ventily na válec, s třícestným řízeným katalyzátorem
Obsah motoru: 1781 cm3
Vrtání / zdvih: 81,0 x 86,4
Kompresní poměr:  9,5:1
Maximální výkon:  110 kW při 5700 otáčkách
Maximální točivý moment:  210 Nm při 1750-4600 otáčkách
Palivo: 95 oktanů (natural)
Celková hmotnost:  1830kg
Zrychlení na 100:  8,5s
Maximální rychlost: 215km/h
Spotřeba 90/120/město:    6,0/7,9/9,5

Octavia 1.9 SDI 50kW


Verze výbavy:  LX, GLX
Typ motoru:  řadový vznětový kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s oxidačním katalyzátorem
Obsah motoru: 1896 cm3
Vrtání / zdvih:    79,5 / 95,5
Kompresní poměr:     19,5:1
Maximální výkon:     50 kW při 4200 otáčkách
Maximální točivý moment:   133 Nm při 2200-2600 otáčkách
Palivo:  nafta
Celková hmotnost:   1770 kg (1815 kg GLX)
Zrychlení na 100:  18,9s (19,4)
Maximální rychlost:  161 km/h
Spotřeba 90/120/město:   3,8/5,3/5,9

Octavia 1.9 TDI 66kW


Verze výbavy:  GLX, SLX
Typ motoru: řadový vznětový s přeplňováním a chladičem stlačeného vzduchu, kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, s přímým vstřikem, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s oxidačním katalyzátorem
Obsah motoru: 1896 cm3
Vrtání / zdvih:    79,5 / 95,5
Kompresní poměr:     19,5:1
Maximální výkon:     66 kW při 4000 otáčkách
Maximální točivý moment:   210 Nm při 1900 otáčkách
Palivo:  nafta
Celková hmotnost:   1830 kg (1840 kg SLX)
Zrychlení na 100:  13,5s
Maximální rychlost:  181km/h
Spotřeba 90/120/město:   3,8/5,1/5,8

Octavia 1.9 TDI 81kW


Verze výbavy:  SLX, L&K
Typ motoru: řadový vznětový s přeplňováním turbodmychadlem s nastavitelnou geometrií lopatek VTG a chladičem stlačeného vzduchu, kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, s přímým vstřikem, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s oxidačním katalyzátorem
Obsah motoru: 1896 cm3
Vrtání / zdvih:    79,5 / 95,5
Kompresní poměr:     19,5:1
Maximální výkon:     81 kW při 4150 otáčkách
Maximální točivý moment:   235 Nm při 1900 otáčkách
Palivo:  nafta
Celková hmotnost:   1845 kg
Zrychlení na 100:  11,3s
Maximální rychlost:  192km/h
Spotřeba 90/120/město:   3,8/5,1/5,6
 

Zpracováno dle materiálů Škoda, a.a.s. a nabídkových materiálů jednotlivých prodejců.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (3):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení