ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
11. února 2000

Škoda 120 S Rallye

technický popis


Nový vůz vycházel z typu Š 110 LS. Čtyřválcový motor o objemu 1172 ccm ( vr. 72 mm x zd. 72 mm ). V provedení pro běžný silniční provoz byl osazen karburátorem JIKOV 32 DDSR (jako 110 LS,R) při kompresním poměru 9.4 : 1 dosahoval výkonu 47,1 kW ( 64 k ) při 5250 ot/min. Počáteční prodejní soutěžní verze se osazovala jedním karburátorem Weber 40 DCOE 2 na novém hliníkovém sacím potrubí. Později byl motor vybaven litinovou osmikanálovou hlavou válců ( zvláštností byly sací kanály, které měly čtvercový průřez ) s většími a zesílenými ventily ( komprese 12 : 1 ), dvěma karburátory Weber 40 DCOE 2 (obdobnou hlavu měla i tehdejší 1150 pro A2, ale má rozteč válců jako motory 1000 MB - 120 L, 120 S a 130 RS ji má jako 130L ) a suchou klikovou skříní s odělenou nádrží na 7 l oleje. Tlakoobježné mazání bylo doplněno plnoprůtokovým čističem a chladičem oleje. Motory montované do továrních vozů měli obsah zvětšen až na hranici objemové třídy, tedy na 1297 ccm ( vr. 75.7 mm x zd. 72 mm ) a dosahovaly výkonu 88,3 kW ( 120 k ) při 7500 ot/min. Tehdejší zváštností bylo náporové chlazení. Vzduch k chladiči proudil oválným otvorem v předním čele a vycházel mřížovaným otvorem v kapotě. Zavazadlový prostor byl přepažen příčnou přepážkou Do prostoru za chladičem bylo umístěno i hrdlo soutěžní palivové nádrže o objemu 58 l. Karoserie byla vzhledem k maximálnímu odlechčení zbavena všech antivibračních prvků, nárazníků a dalších zbytečných věcí. Obě nápravy byly vyztuženy přídavnými sváry a výstuhami. Odpružení zkrácenými vynutými pružinami a tlumiči KONI.

Autor článku: Mára (Marek Imlauf)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (3):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení