ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
22. února 2000

Jednoduchý Imobilizér II.

aneb tajný vypínač


Článek jednoduchý imoblizér mě přivedl k tomu abych sednul k počitači a podělil se s váma o zkušenost se svojím zařízeníčkem.
Je to naprosto jednoduché, jedná se vlastně o klasické rozpojení elektriky tajným vypínačem. Klasické rozpojení se však většinou dělá tak,že se přeruší elektrický kabel vedoucí od spínací skřínky ke startéru. Toto řešení já osobně nepovažuji za moc štastné(Neříkám že je naprosto k ničemu), ale když to někdo zkusí nastartovat tak se startér ani nepohne a hned víme kde hledat problém-no ví to spíš ten kdo chtěl vašeho miláčka přemístit.
Mě poradil jeden kámoš tuhle věc.
Od cívky zapalování se z místa kam se napojuje drát otáčkoměru(můžou být napojeny oba společně bez problémů)se vyvede drát, který se kdekoliv napojí na kostru auta. Drát může být buď udělán jako sundavací, nebo jako mám já opatřenej vypínačem. Když je drát ukostřen tak nastava tato situace:Otočíte normálně klíčkem, startér otáčí motorem, ale do svíček nejde proud tudíž ani nenastartujete. Samozřejmě máme tu zase ten tajnej vypínač, ale co dělat když na drahý zabezpečení nemám.
Výhoda je že motor se otačí a vypadá to jako když auto nechce nastartovat. Při zapojování se není čeho bát, nic se nestane s elektrikou ani něčim jinym(já se klepal že vypalim celou elektriku). Kdo má otáčkoměr, má možnost vyzuální kontroly zda je zařízení v činnosti. Normálně začnete startovat a pak nastane jedna z těchto situací:
1.Je li zapnuto,ručička otačkoměru se ani nehne.
2.Je li vypnuto ručička otáčkoměru se při startování trošičku šplhá nahoru a motor normálně naskočí.

Hlavně musíte pamatovat na to že jste toto instalovali a zapnuli.Jinak buď vybijete baterku(jako můj otec) či si myslíte že se něco rozbilo.



Toto zapojení je možné a funkční u klasického bateriového zapalovaní. U elektronického zapalování hrozí nebezpečí zničení jednotky zapalování (i když je to nepravděpodobné), tzn tuto variantu uzemňování civky nelze doporučit pro vozidla Favorit, případně starší vozy s dodělávaným elektronickým zapalováním. V těchto případech je daleko jednodušší (a bezpečnější) rozpojování zapalování co vede od spínací skřiňky, startér také točí motorem, ale nejde nastartovat. Při této variantě není nutné tahat nikam dlouhé kabely, vše je pod palubní deskou, navíc nehrozí žádné poškození zapalování. Jinak ještě jedno upozornění, motor se po delší době točení, bez zapalování "uchlastá" takže ještě chvilku po přepnutí do zapojené polohy nelze nastartovat. Poslední věta se také týká omezení pro vozy se vstřikováním, kde není možno tuto funkci použít pro možné poškození katalyzátoru.
Chipmen

Autor článku: Pivson (Milan Hlupík)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (11):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení