ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
23. března 2000

Technický popis Škoda Favorit

rychlosti, spotřeby, motory...


Rozměry:
 

Motor:
 

Nejdříve všeobecné údaje:

  • čtyřdobý zážehový, umístěný napříč před přední nápravou
  • hliníkový blok motoru a hlava válců
  • vačkový hřídel poháněný řetězem
  • ventilový rozvod s rozvodovými tyčkami a vahadly
  • tlakové oběžné mazání s plnoprůtokovým čistícím olejem
  • kapalinové chlazení s termostaticky spínaným elektrickým ventilátorem
  • suchý čistič vzduchu s papírovou vložkou
  • bezúdržbová baterie


Motory se vstřikovacím zařízením :

  • termostaticky řízené předehřívání nasávaného vzduchu
  • elektronicky řízený motor „MONO-MOTRONIC“ (společné řízení vstřikovacího a zapalovacího zařízení ), zapalování s naprogramovanými údaji
  • řízený katalyzátor


Motory s karburátorem :

  • bezkontaktní zapalování
  • spádový dvojitý karburátor
  • neřízený katalyzátor
Převodovka:
  • mechanicky ovládaná jednokotoučová suchá spojka s bezazbestovým obložením
  • plně synchronizovaná pětirychlostní převodovka s rozvodovkou ve společné skříni
  • mazání je společné pro převodovku a rozvodovku, dlouhodobá náplň oleje
  • pohon předních kol


Řízení

  • bezúdržbové hřebenové řízení
  • řízení a sloupek řízení jsou spojeny dvoukloubovým  zalomeným hřídelem


Nápravy:

  • přední - nezávislé zavěšení kola s pružinou a trojúhelníkovým ramenem
  • zadní – spojená náprava s pružinami a teleskopickými tlumiči


Brzdy:

  • hydraulický dvouokruhový brzdný systém s diagonálním členěním brzdových okruhů – vpředu: brzdové kotouče s bezazbestovým obložením, vzadu: samonastavitelné bubnové brzdy s bezazbestovým obložením
  • podtlakový posilovač
  • ruční brzda na zadní kola


Karosérie:   

  • samonosná celokovová karosérie s bezpečnostním prostorem pro posádku
  • bezpečnostní výztuhy dveří proti bočnímu nárazu
  • dlouhodobá ochrana karosérie proti korozi zajištěná výrobcem provedenou konzervací dutin ( kdo vlastní rok výroby 89 si o tomto asi myslí své ? ? )
  • čtyři boční dveře, zadní páté
  • dělaná zadní sedačka umožňující variabilní zavazadlový prostor


Spotřeba paliva:
 
 

Jízdní vlastnosti:
 

(myslím si, že v praxi je maximálka větší a naopak čas zrychlení se zmenšuje)

Veškeré informace zde uvedené se týkají sériově vyráběných vozů. Záměrně jsem vypustil tyto vozy: Forman Praktik, Pick-up

Závěrem by jsem chtěl poděkovat firmě Auta Čermák, Český Krumlov za ochotnou spolupráci při dodání materiálů ze kterých zde bylo čerpáno.

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (7):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení