ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
5. dubna 2000

Octavia Combi

verze, popis, technické parametry


Krátký popis vozů a některá společná data:
Je to první vůz naší mladoboleslavské automobilky, který už sahá po vyšší třídě, i tak je bohužel kvůli podvozku který je schodný například s podvozkem nového VW Golfa, zařazen do nižší střední třídy. Automobily Octavia Combi mají samonosnou karoserii - takže oproti starším typům žádné změny, tento typ karoserie je s úspěchem užíván již od typu Š1000mb. Motor je umístěn napříč vpředu a pohání přední kola. Vozy jsou vybavovány pětistupňovými manualnímy převodovkami, případně silnější typy (74kW a 92kW) jsou alternativně osazovány automatickou čtyřstupňovou převodovkou. Vůz má čtyři dveře s bezpečnostnímy zámky a spouštěcímy skly. Vůz má velké plastové nárazníky v barvě vozu, které dodávají charakteristický vzhled. Všechna sedadla mají nastavitelné opěrky a bezpečnostní pásy. Vůz může být vybaven airbagy a to jak čelními tak i bočními. Systém odhlučnění je opět o třídu lepší než u předcházejícího modelu Felicia a je nesrovnatelně lepší než například u vozu Favorit. Vytápění a větrání je bohatě dimenzované a případně je možné doobjednat i klimatizaci(např ve verzi Laurin & Klement je standartně). Vůz má hřebenové řízení a standartně montovaný posilovač řízení. Brzdy vpředu kotoučové chlazené, vzadu bubnové, v případě vozů (1.8, 1.8T, 1.9TDI) kotoučové nechlazené, vždy s posilovačem. Vozidlo je možno dovybavit systémy ABS a EDS. Jednotlivé stavy standartní výbavy jednotlivých modelů a možnosti přikoupení dalšího vybavení Vám jistě rádi sdělí prodejci. Jinak jsou zde uvedeny i modely a typy výbav v kombinaci s některými modely, které už se dnes nevyrábí. Motory 1.6/55kW a 1.4/44kW nebyly nikdy do verzí kombi montovány.

Octavia 1.6 MPI / 74 kW

Verze výbavy:  LX, GLX
Typ motoru:  řadový zážehový kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, se dvěma ventily pro každý válec, sacím potrubím s proměnnou délkou sání, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru:  1595 cm3
Vrtání / zdvih:  81,0 / 77,4
Kompresní poměr:  10,3:1
Maximální výkon:  74 kW při 5600 otáčkách
Maximální točivý moment:  145 Nm při 3800 otáčkách
Palivo:  95 oktanů (natural)
Celková hmotnost: 1715 (1750) kg
Zrychlení na 100:  11,7s
Maximální rychlost:  187km/h
Spotřeba 90/120/město:  5,6/7,3/9,0

Octavia 1.8 20V / 92kW

Verze výbavy:  GLX, SLX
Typ motoru:  řadový, zážehový kapalinou chlazený, s rozvodem 2x OHC, s pěti ventily pro každý válec, se sacím potrubím s proměnnou délkou, uložený vpředu napříč před přední hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru:  1781 cm3
Vrtání / zdvih:  81,0 / 86,4
Kompresní poměr:  10,3:1
Maximální výkon:  92 kW při 6000 otáčkách
Maximální točivý moment:  170 Nm při 4200 otáčkách
Palivo:  95 oktanů (natural)
Celková hmotnost:  1805 (1820)  kg
Zrychlení na 100:  10,4s (12,4s automatem)
Maximální rychlost:  200 km/h
Spotřeba 90/120/město:  6,2/8,0/9,6    6,7/8,5/11,0 - automat

Octavia 1.8 20V Turbo / 110kW

Verze výbavy:  SLX
Typ motoru:  řadový, zážehový přeplňovaný kapalinou chlazený, s rozvodem 2x OHC, s pěti ventily pro každý válec, uložený vpředu napříč před přední hnací nápravou s třícestným řízeným katalizátorem
Obsah motoru:  1781 cm3
Vrtání / zdvih:  81,0 / 86,4
Kompresní poměr:  9,5:1
Maximální výkon:  110 kW při 5700 otáčkách
Maximální točivý moment:  210 Nm při 1750-4600 otáčkách
Palivo:  95 oktanů (natural)
Celková hmotnost:  1830  kg
Zrychlení na 100:  9,1s
Maximální rychlost:  216 km/h
Spotřeba 90/120/město:  6,1/8,1/9,5

Octavia 1.9 TDI / 66kW

Verze výbavy:  GLX, SLX
Typ motoru:  řadový vznětový s přeplňováním a chladičem stlačeného vzduchu kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s oxidačním katalyzátorem
Obsah motoru:  1896 cm3
Vrtání / zdvih:  79,5 / 95,5
Kompresní poměr:  19,5:1
Maximální výkon:  66 kw při 4000 otáčkách
Maximální točivý moment:  210 Nm při 1900 otáčkách
Palivo:  motorová nafta
Celková hmotnost: 1825 (1840)   kg
Zrychlení na 100:  13,7s
Maximální rychlost:  178km/h
Spotřeba 90/120/město:  3,8/5,2/5,9

Octavia 1.9 TDI / 81kW

Verze výbavy:  SLX
Typ motoru:  řadový, vznětový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem s nastavitelnou geometrií lopatek VTG a chladičem stlačeného vzduchu, kapalinou chlazený, s rozvodem OHC, s přímým vstřikem, uložený vpředu napříč před hnací nápravou s oxidačním katalyzátorem
Obsah motoru:  1896 cm3
Vrtání / zdvih:  79,5 / 95,5
Kompresní poměr:  19,5:1
Maximální výkon:  81 kw při 4150 otáčkách
Maximální točivý moment:  235 Nm při 1900 otáčkách
Palivo:  motorová nafta
Celková hmotnost:  1845 kg
Zrychlení na 100:  11,6s
Maximální rychlost:  191km/h
Spotřeba 90/120/město:  3,8/5,2/5,6

Použíto údajů z firemní a prodejní dokumentace Škoda Auto a.s.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (3):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení