ŠKODA techweb [homepage]
Světla
7. dubna 2000

Záměna bočních blikačů

ve vozidlech Š120-Rapid za typ z Felicie


Již mnoho z Vás si jistě všimlo používání bočních směrových světel z vozu Felicia (nová) do starších vozidel značky Škoda. Jak tomu bylo často vidět například na Mělníku. Mne ještě stále zajímají podobné pokusy a tak jsem na vlastním vozidle vyzkoušel tuto modernizaci. Pro začátek je potřeba zapomenout nějaké ty předpisy, které nevidí toto řešení jako šťastné. Dále jsem volil mezi bočnímy blikači s čirým krytem, nebo s krytem oranžové barvy. Vzhledem k tomu, že se chci snad jako každý nějak odlišovat od ostatních, zvolil jsem čiré provedení. Vzhledem k možnosti použití v kombinaci s přednímy průhlednými kryty blikačů, si myslím že je toto řešení lepší než třeba ztmavovaní krytů, tedy v případě že už Vás to nutkání nutí nějak auto upravovat.

Při nákupu jsem zjistil, že cena blikačů na Felicii se příliš neliší od  ceny blikačů na Š120 (tedy asi dvojnásobek), v případě výběru průhledných krytů je nutné použití oranžových žárovek, typ W5W. Pokoušel jsem se dále sehnat originální konektor k tomuto blikači, bohužel obíhání obchodů němelo úspěch. Původní boční blikače mají kabely dlouhé cca 30cm, s průchodkou do karoserie a zakončeny jsou dvěma fastony. Proto jsem na patici blikače napevno připájel dva kabely, dále je zaizoloval, navlékl původní průchodku a nakonec na oba kabely nacvakl konektory typu faston. Poslední a nejtežší úpravou bylo upravení výřezu v blatníku. Původní výřez jsem pomocí pilníku rozšířil na výřez vetší pro nový typ blikače(na obr).

POZOR TATO ZMĚNA NENÍ VRATNÁ !!! Po vyzkoušení zda blikač pasuje, je nutno okraje plechu, kde je vidět čistý kov, je třeba natřít základní barvou, dále ještě vrchní barvou. Po zaschnutí barvy je možno blikač namontovat, narozdíl od předchozích typů, které se šroubovaly, se pouze zatlačí do blatníku tak až zapadnou dvě západky po stranách. Pokračoval jsem zasunutím žárovky v objímce, která je uchycena bajonetovým způsobem. Celé těleso je utěsněno O kroužkem. Výhodou této modernizace oproti původnímu provedení  je snadná výměna žárovky. Tímto celou operaci končím, jako krátká reportáž z úpravy to úplně stačí. Zda má tato úprava smysl nechávám na Vašem uvážení.
 
 

Hodnocení
+ design
+ snadná výměna žárovky
- nepovolená úprava
- nemožnost návratu k původnímu typu blikače
- dražší než původní provedení

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (45):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení