ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
4. května 2000

Sportovní pedály

jsou bezpečné ?


Sportovní pedály, jsou dnes módní záležitostí, vetšina prodejců s autodoplňky je má v nabídce a taktéž tuningové firmy je nabízejí. Prodávají se v různém provedení a také cenou jsou odstupňované od pár stovek do pár tisíc. Některé specializované firmy nabízejí i výrobu sportovních pedálů na míru, tomu však odpovídá i cena. Běžně dostupné univerzální sady sestávájí ze tří šlapek, vetšinou vyrobených z hliníku a plastu, některé lepší sady nabízejí i čtvrtou šlapku, která se přidělává vedle spojkového pedálu na podběh  a používá se na odkládání levé nohy. Univerzální sady jsou koncipovány pro plynový pedál s vedením zhora. Bezproblémová instalace je například na Favorita a Felicii. Instalace spočívá v nandání šlapky na pedál a namontování dvou pásků plechu a přidělání čtyř šroubů, některé sady mají také pomocné pružinky, instalace je tak jednoduchá že snad ani není třeba žádný návod. Instalace u starších vozů, které mají plynový pedál veden ze středového tunelu, je problematická, protože instalace předpokládá, že šlapka přesahuje na všechny strany, což není v tomto případě možné.  
Jistou možností je provrtání plastového pedálu a provedení šroubů na pravé straně pedálem. Přeskočím-li estetický přínos a přece jenom lepší protikluznou úpravu, tak už bohužel nejde přeskočit předpisy, které tuto instalaci nevidí jako šťastné řešení, přímo řečeno žádné přídavné šlapky tam nepatří. Při provozu je nutno si zvyknout na menší odstup mezi pedály, ale jedná se opravdu jen o zvyk. Bohužel přes původní doměnku o tom, že  tyto pedály budou přínosem pro bezpečnost (menší kluznost šlapek), jsem zjistil že je tomu přesně naopak. Kámen úrazu je v čtyřech šroubech upevňujících šlapku na původní, tyto šrouby jsou v rozích šlapky, a v zadní části přečnívají cca 1cm za šlapku (u všech třech sad, se kterými jsem se setkal). Pak může nastat situace, kdy máte nohou zmáčknutý plynový pedál (tím se noha dostane na úroveň brzdového pedálu) a pokud nosíte boty na zavazování tkaničkou může se tato smyčka tkaničky zachytnout o jeden ze šroubů brzdového pedálu, a až budete chtít zabrzdit máte smůlu ...Toto nebezpečí hrozí u všech pedálů, kde přečnívají šrouby dozadu a to jak na vozidlech se starou tak i novou konstrukcí plynového pedálu.
PROTO VARUJI TENTO TYP SPORTOVNÍCH PEDÁLÚ NENÍ ZCELA BEZPEČNÝ.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (9):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení