ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
12. června 2000

Startér s reduktorem pro Š120

použití startéru s reduktorem pro vozidla řady 742,743


Spouštěč s reduktorem pro Š105-136 Firma Magneton, a.s. v Kroměříži, tradiční výrobce elektrických strojů pro motorová vozidla, nabízí v rámci svých inovačních aktivit náhrady spouštečů pro řadu u nás provozovaných vozidel. Jedním z těchto výrobků je i spouštěč s reduktorem 441.115-141.312 určený jako náhrada původních spouštěčů 441.115-142.070, .071, .110 a .112 montovaných do vozů Škoda řady 105-136.

Nový spouštěč má nižší hmotnost, menší rozměry, delší životnost, podle výrobce se zkrátí doba startu a tím šetří akumulátor a zlepší se startovatelnost zejména v zimním období.

 
 

Zkušenosti se zástavbou

Vzhledem k tomu, ze spouštěč je určen jako náhrada starších typů, nejsou se zástavbou žádné problémy. Postup je stejný jako při montáži původního spouštěče. Jediný malý problém je se svorkou pro připojení kladného pólu od akumulátoru na elektromagnetickém spínači. Původní spouštěče zde mají šroub M10, kdežto nový reduktorový má kdoví proč pouze M8. Kabelové oko na kabelu od akumulátoru (a i na dalších kabelech) je pak na šroubu poněkud volnější. Je proto dobré oka sevřít mezi dvě vhodné podložky M8.

Mám tedy pocit, že tímto končí všechny trable se zástavbou spouštěčů z vozů Favorit aj. spojené s úpravami věnců a volnoběžek.

Malá poznámka: spouštěč nemá svorku pro překlenutí odporu u zapalovací cívky.
 
 

Srovnání spouštěčů pro ©105-136

V následující tabulce je srovnání parametrů posledního, nejvýkonnějšího spouštěče montovaného do vozů řady Š105-136 od r. 1988 a nového spouštěče s reduktorem.
 
Obj. číslo Výkon (kW) Hmotnost (kg) Počet zubů Míra přes dva zuby (mm) Modul Směr otáčení Průměr (mm) Jmenovité napětí (V) Otáčky (1/min)
443115142112 0,8 5,7 9 12,36-0,08 2,5 vlevo 92+1 12 1500±10%
443115141312 1 3 9 12,36-0,08 2,5 vlevo 74 12 1500±10%

 

Kde a za kolik?

Spouštěč s reduktorem jsem koupil u firmy:  AUTOSTYL, s.r.o. Popůvky u Brna, ale s největší pravděpodobností je již bežně k dostání u většiny prodejců s náhradními díly.
Cena je 2269,- Kč včetně DPH.

Autor článku: Rišan (Richard Růžička)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (24):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení