ŠKODA techweb [homepage]
Motor
4. července 2000

Úprava krytu vzduchového filtru

u starších Škodovek


Jelikož je obecně známá skutečnost, že čím lepší průchod vzduchu ke karburátoru, tím lepší „plnění“ motoru, zkusil jsem jednoduchou úpravu krytu vzduchového filtru. Nejdříve odstraníme ohebnou trubice která přivádí teplý vzduch od výfuku do filtru a potom následuje plastový díl ve kterém je u novějších Škodovek umístěna klapka regulace přívodu vzduchu v závislosti na teplotě. Po odmontování celého „tubusu“ s filtrem vyjmeme filtr a tělo „tubusu“ zkrátíme tak, že řez vedeme těsně za příčkou o kterou se opírá vlastní filtr. Odstraníme pouze krycí plech, nikoliv konstrukci držící uprostřed šroub pro následné uchycení filtru. Z odříznuté časti ještě uřízneme část držáku o kterou je zaklesnutá pružina od karburátoru, začistíme ostré hrany a tím je celá úprava provedena. Takto upravený „tubus“ rádně vyčistíme od stop po řezání pro zamezení vniku kovových částic do karburátoru. Vložíme filtr stejným způsobem jako dříve a celý komplet ( také část držáku pro zaklesnutí pružinky ) namontujeme zpět o vozu, karburátor takto může nasávat vzduch celou plochou filtru, při zachování původní filtrační schopnosti.

S touto úpravou se mi zdá, že je chod motoru pružnější a lépe reaguje na přidání plynu, také můžu mít méně sešlápnutý pedál plynu pro dosažení stejné rychlosti jako dříve. Je to ale pouze subjektivní dojem, nikde jsem nic neměřil. Vzhledem k tomu, že tato úprava na mém voze je „čerstvá“, netuším na kolik ovlivní spotřebu paliva, rozhodně se zvýšila hlučnost motoru ve vyšších otáčkách, ale je to v přijatelných mezích. Další otázka je zanášení filtru, zřejmě jej bude nutné častěji měnit, dále jsem také zvědav jak se motor bude chovat až uhodí mrazy. Určitě by se dalo jít ještě dál a laborovat se seřízením karburátoru nebo tryskama, v tuhle chvíli budu zatím sledovat jak se to dál bude chovat. Pokud máte někdo s něčím podobným zkušenost budu rád za další informace.

Autor článku: Biker (David Lacina)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (58):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení