ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
30. srpna 2000

Octavia RS

po deseti letech zase sportovní vůz od Škodovky


Poslední typ "sportovního" vozu který Škodovka vyráběla vyběhl z výroby přesně před deseti lety. Ano kupé Škoda Rapid sice nebylo nijak výkonné ani extra vybavené, ale navazovalo na jistou tradici nabídky sportovnějšího vozu než nabízela normální produkční řada.
V současnosti jde do výroby po dlouhé době zase typ vozu který si přívlastek sportovní, alespoň podle prvních informací, zaslouží.

Škoda Octavia RS

Provedení RS vychází z Octavie modelu 2001, jak je patrné již z předního nárazníku, ten byl také pro tuto verzi přepracován a doplněn spoilerem. Dále tu pak je spoiler pátých dvěří. Z dalších zvnějšku patrných znaků můžeme jmenovat třeba koncovku výfuku z nerezu s nápisem RS, nebo 16 palcová kola z lehkých slitin (na přání 17 palcová).  Podvozek byl snížen o 15mm a má sportovní charakter. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a třmeny jsou nalakované na zeleno (?). Díky úpravám spoilerů a snížení podvozku se podařilo dostat součinitel aerodynamického odporu vzduchu na Cx=0,29. V interiéru došlo také ke změnám, dvěře mají nyní speciální kovové obložení, vpředu nalezneme sportovní sedadla v kombinaci kůže/střibrná látka a sportovnímu vzhledu neunikly ani pedály. Volant má kůží obšitý věnec a hlavice řadicí páky je také provedena v kůži. Středová konzola je obložena karbonovým dekorem a přístroje mají odlišně laděný barevný podklad. Jinak celkově vůz má již standartně vysokou úrověň výbavy. Patří do ní napřiklad dva airbagy, klimatizace, sound systém s osmi reproduktory, centrální zamykání a dálskovým ovládáním a všechna okna elektricky ovládaná.

Možné kupce však asi daleko více bude zajímat motorové vybavení. Prozatím lze uvést pouze jeden motor, který se bude do těchto provedení montovat, ale je to nejvýkonnější motor jaký se kdy do Octaviií montoval.  Přeplňavaný zážehový motor o objemu 1.8 dává výkon 132kW (180k) a točivý moment 235 Nm při 1950-5000 otáčkách. Vozidlu umožňuje zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,0 vteřin. Maximální rychlost je 232 km/h. Nejlepší na tomto výkonném motoru je však spotřeba uvedena je zatím pouze kombinovaná a to pouhých 8l na 100km.

Tak a to je asi tak vše co vám mohu říci.

Použito firemních materiálu Škoda Auto a.s.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (9):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení