ŠKODA techweb [homepage]
Světla
6. září 2000

Kulatá zadní světla pro Š120

postup přestavby


Než začnu popisovat jak si vylepšit vzhled svého auta kulatými světli, chci Vás upozornit, že světla nejsou homologovaná na vozy typu 742.xx ( nejspíše na žádná, ty moje jsou vyráběny v Polsku ). Co jsem se ptal, tak to že jsou světla kulatá není žádný problém, vyhláška nestanovuje přesný tvar světel, pouze jejich umístění a barvu.

Co budete potřebovat:

  • Především kulatá světla, dělají se různé velikosti, ale mě se nejvíce líbila půlená světla, která sem koupil ve 2R Rektorys. Kus za 90 Kč.
  • Plech - já jsem si vyrobil šablonu a tu sem pak odnesl klempířovi. Použil jsem plech o tloušťce 0,5 mm. Méně bych určitě nedoporučoval, spíše třeba ještě o nějakou tu desetinku milimetru víc, ale otázka je pak jestli bude klempíř schopen ( a ochoten ) udělat takový tvar, který potřebujete. Mě víc jak 0,5 mm  vystřihnout nechtěl.
  • Světlo zpátečky, odrazky, osvětlení SPZ, Rychlospojky na zdvojeni drátu, žárovky ( 8 x 5W sulfidek ( stejná jako v osvětlení interiéru ),4 x 21W do brzd + 4x21W do blinkru)
  • Tmel a barvu

Postup:

    Nejprve odstrojte zadní čelo. Jelikož tam budete vařit plechy, tak je lepší čelo vyndat z auta ( Otázka chviličky, povolíte 4 šrouby, aby šel sundat nárazník a pak 6 šroubů na čele. Kdo zadní čelo ještě nevyndával, doporučuji aby  mu to někdo ukázal. Já když sem to dělal poprvé, tak mi to první 3 minuty přišlo jako rubikova kostka, abych to nikde neškrábl ). Určitě by to šlo svářet i přímo na autě, ale nedoporučuji. Mě osobně to svářel kamarád COčkem. Nabodoval to asi na 20 místech po celém obvodu vyříznutého plechu. Po tom co to budete mít navařené, tak to pěkně zabruste a zkuste nasadit světla. Je dost možné že Vám tam nebudou přesně pasovat šroubky, tak vrtačkou si dírky trošku zvětšete kde bude třeba. ( mě to tam taky nepasovalo hned napoprvé ) V tuhle chvíli už si budete říkat jak máte krásné auto ((O:

Pred a po prvnim tmeleni

    Zapojení elektriky. Pokud máte rychlospony, tak prostě na dráty necvakáte ještě jeden drát ( jako by ho rozdvojíte ) a dráty opatříte odpovídajícím fastonem. Pravděpodobně  bude menší problém s přerušovačem. Standardní přerušovač je stavěn na 2x21W + 2x21W. Jelikož  teď to bude 2x 21W + 4x21W, blinkr bude blikat hrozně pomalu. Naštěstí je přerušovač vyroben tak, že se dá nastavit  na 30 až 90 tiku za minutu, pootáčením šroubu ze shora přerušovač. Přerušovač najdete za středovým panelem za popelníkem. Bohužel nestačí vyndat popelník, ale musíte ( v mém případě ) sundat rádio, středový panel povolit a pohrát si s přerušovačem. Ze shora přerušovače je šroub, pootáčením tímto šroubem se nastavuje rychlost přerušování směrových světel ( Když jsem to dělal já, tak v jedné fázi mi to neblikalo vůbec a jednou se mi dokonce povedlo, že se blinkr jenom rozsvítil a neblikal).

             Pokud budete dělat osvětleni SPZ jako já, tak si rovnou navrtejte díry, ještě před tmelením a stříkáním.

             Teď už zbývá jenom to hodit do barvy, pokud nebudete mít čas natřete to ( dočasně ) aspoň základovkou, jelikož v místech sváru Vám to začne hned reznout ( vlastní zkušenost )
 
 

    Teď už jenom přidělejte světlo  zpátečky, nejlepší je když seženete tvarově stejnou jako máte mlhovku a dáte ji na stejné místo jako je mlhovka, akorát na druhou stranu  ( Já koupil obě nové u Rektorise asi 75Kč/kus )

    Jak jsem již psal osvětlení SPZ se dá udělat mnoha způsoby. Já jsem hledal něco co nebude moc velký, něco co tam bude především proto, aby policajti neremcaly. Nejraději bych to tam nedal vůbec. Nakonec sem tam udělal jak sami vydíte na fotce, pouze jedno takové malé uprostřed. Je sice pravda, že to neosvítí celou SPZ, ale myslím, že je to dostačující, protože když už za mnou ty policajti pojedou, tak si na mou SPZ posvítí sami (O:.

    Závěr: S těmito světly jezdím asi něco přes měsic a projížděl sem s nima i Jižní Čechy, o kterých je známo, ze pražáky moc rádi nemají. (Já osobně proti nim nic nemám) A po Praze jezdím denně okolo policajtů a už kolikrát stály třeba tři policajti za mým autem, ale spíše se obdivně koukali než že by přišli a remcaly něco o nepovolené úpravě.

Autor článku: Lubo (Luboš Franc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (26):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení