ŠKODA techweb [homepage]
Akce
9. listopadu 2000

Tuning 2000 II (Brno)

Zpráva z této báječné akce viděná očima nadšeného návštěvníka.


Dne 28. 10. 2000 se Brněnský okruh otevřel všem příznivcům vůně benzínu, rychlých kol a především roztodivně upravených a náležitě hlasitou aparaturou vybavených automobilů. Při příležitosti dne otevřených dveří na Masarykově okruhu se konal také sraz ladičů Tuning 2000 II, u kterého jsem samozřejmě nemohl chybět.


Jel jsem z Prahy se svou přítelkyní a den začal již po páté hodině ranní, neb jsme chtěli být v Brně na devátou, kdy akce oficiálně začínala. V 6:30 jsme měli sraz s lidmi z konference Škoda 120 z Pandory, abychom nejeli po dálnici tak osamoceni. Z toho plynou dvě věci: že mým vozidlem jest právě Š120L a že jsem zakoupil 10denní  dálniční známku, kterou jinak nemám, poněvadž mi přijde účelnější 800,- utratit za benzín. Drobně mrholilo a v 6:45 jsme konečně vyrazili.


Cesta do Brna proběhla překvapivě bez problémů, nenarazili jsme ani na náznak zácpy a dálnice brzy oschla, takže ručička tachometru statečně oscilovala mezi hodnotami 120 a 140. Přítelkyně chrupkala a já jsem se kochal krajinou a auty, která mě předjížděla a na kterých se poměrně snadno podle spoilerů, širokých pneumatik a řvoucích, dunivých výfuků dal poznat cíl cesty. Tento rok se alespoň, pokud jsem slyšel, obešel bez tragédie, narozdíl od loňska, kdy se cestou do Brna dva závodící vozy srazily a posádka zahynula.


Na sjezdu Bumbálka jsme odbočili na příjezdovou cestu ke Grand Prix, teď ještě krásně volnou. Dojeli jsme volně až k vjezdu do areálu a zaparkovali, což sice zní samozřejmě, ale již o hodinu později se kolona táhla velmi daleko a najít místo k parkování byl značný problém. Účast byla více než hojná a to jak "obyčejných" diváků, jako jsme byli my, tak i majitelů a šlechtitelů čtyřkolých mazlíčků. Aleaspoň co mohu ze svého laického pohledu posoudit, daly se najít opravdu mistrovské kousky, ať již co do tuningu karoserie, audiosoupravy či motoru.


V areálu byla obrovská koncentrace výsledků práce zlatých českých ručiček, od frajírků, jejichž tuning, draze zaplacený a veskrze uniformní, mě příliš nedojímal, až po fantasticky vypiplaná eRka, Stodvacítky, Corrada, Káčka, Fáčka, Feldy, Rapidy, Porsche, BMW, Alfičky, Fiaty, zkrátka na co si vzpomenete. Procházeli jsme parkoviště řadu po řadě a pořád bylo na co koukat. Mými favority jsou Porshe 924/944 a Škodovky, takže se zmíním hlavně o nich.


O Porschích neumím říci nic zvláštního, kromě toho, že byla moc krásná, ale u škodovek se bylo opravdu na co dívat, neb gejzíry originality a kutilství se snad právě dostupnosti těchto aut mohly rozvinout do nebývalé šíře. Z toho nejzajímavějšího, co bylo k vidění, můžu snad jmenovat Š 100MB s pěkným airbrushem a zvláště dva rapidy, které už zvenku vypadaly velmi slibně. Vzhledem k nim vypadaly i podstatně dražší auta jako chudí příbuzní. Avšak teprve pohled pod kapotu způsobil pravé zatuhnutí spodní čelisti v poloze "otevřeno". Jeden měl motor Williams, který svým objemem zasahoval až do prostoru zadních sedadel. Dle sdělení majitele prý jezdí až 250 km/h. Druhý měl prý slabší motor, ale rozhodně nevypadal, že by se musel za něco stydět.


O celkové pohodovosti a sportovnosti Tuningu 2000 svědčí i fakt, že cenu nejlépe vyšlechtěného auta si odnesl majitel fantastického... Trabantu 601 :-) Prošel jsem si i boxy, kde měli své místo naleštění veteráni, nadupaní broučci, závodní škodovky i formule a samozřejmě i prezentace významných českých úpravců. Ve zkratce lze říci, že se nedalo pohlédnout žádným směrem, aniž by člověk nespatřil fantastickou káru. Třešničkou na dortu pak bylo Ferrari Testarossa na parkovišti a F 328 GT a F 348 spolu s Porsche 911 Turbo z roku 1995 v pit-lane. Movitější návštěvníci měli možnost se svézt v uvedených automobilech za mrzkých 1000,-, čehož jsem nevyužil.


Program akce byl poměrně rozmanitý a rozhodně ne nudný. Bylo lze si nalézt právě to, co návštěvníka zajímá. Setkání s automobilovými jezdci? Nebo snad závody veteránů nebo ohlušujících dragsterů? Lety helikoptérou nebo raději jízda na minimotorce? Jízda zručnosti vs. motokáry? Nebo je libo projet se po okruhu a zjistit, co domácí benzínový nebo naftový miláček snese? (viz. můj druhý článek z Brna). Všechno možno, račte vstoupit, vlezné volné, zábavy dosytosti.


Á propos, když je řeč o sytosti. Jediné, co lze organizátorům vytknout, je poněkud nedostatečně dimenzované občerstvení. Osudem jídlem nevybaveného návštěvníka byla buď dieta, nebo jeden z dlouhých hadů vlnících se před každým stánečkem, kde se dalo sehnat něco do žaludku. I když je pravda, že jsem byl tak namlsaný automobilovou nádherou, že mě k jídlu přinutila až přítelkyně, což lidem, kteří mě znají, o kvalitě akce mnohé napoví. Co mě nepřestalo fascinovat, byla neustále přijíždějící auta, která zaplňovala parkoviště do posledního místečka, takže opravdu bylo neustále na co koukat.


Počasí bylo sice pošmourné, ale odpoledno už ani nemrholilo, takže suma sumárum, kdos nebyl, trpce lituj a podívej se alespoň na fotky, kdos byl, víš, o čem mluvím, a tento článek ti budiž připomínkou velice vydařené akce.

Originál článku je umístěn namodro.

Autor článku: Tomáš Němec (Tomáš Němec)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora http://tn.kgb.cz

Komentáře k tomuto článku (1):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení