ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
22. října 1999

Náhrada mechanismu stěračů

vozů Škoda 110R


Náhrada mechanismu stěračů Škoda 110R

Pokud stěrače Vašeho eRka přestaly fungovat a příčina není v motorku ani elektrice, jde možná o zarezlé čepy stěračů. Je to poměrně častý problém. Pokud se Vám podařilo sehnat originální máte vyhráno. Já sám jsem je nesehnal, a tak jsem přistoupil na úpravu čepů ze Škody 120.
Koupil jsem kompletní mechanismus stěračů (pár korun) a začal kutit. Z nové sady potřebujete: pravý a levý čep (A), spojovací tyč (B). Spojovací tyčku (C) použijte původní - je nutná drobná úprava kuličky kloubu na straně pravého čepu (převrtání otvoru v kuličce na větší průměr).

Dále doporučuji zkrátit spojovací tyč (B) o zhruba 15-25 mm. Stačí tyčku přepůlit pilkou na kov a znovu spojit dvěma šrouby M4 s maticemi. (po přesazení konců svrtat).
Tento krok je nutný ke zvětšení kyvu levého stěrače. Zkrácení lze velmi dobře odhadnout. S původní délkou táhla je kyv kratší a nedosahuje k okraji skla. Pokud Vám tento jev nevadí nemusíte táhlo zkracovat.

Použijte raménka stěračů pro Škoda 120, stírátka múžete nechat původní

Autor článku: Travex (Radim Trávníček)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku:




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení