ŠKODA techweb [homepage]
Nápravy
7. února 2001

Dynamický tlumič na poloosu Favorita

popis montáže


Toto vylepšení lze provést pouze u vozů Škoda Favorit a Forman vyrobených do 7. 1991. Po tomto datu je dynamický tlumič montován od výrobce.
 Motor 136 a 135 má své kritické otáčky někde kolem 3000ot/min. V těchto otáčkách (plus, mínus 250ot/min) se zvýší hlučnost a vibrace motoru. Zdrojem je delší z předních poloos, která se v těchto otáčkách rozkmitá. Tuto závadu odstraňuje Dynamický tlumič. Výrobce o vylepšení taktně mlčí. Uvádí pouze "Pro omezení případných ohybových kmitů delšího kloubového hřídele se montuje dynamický tlumič"a o snížení hluku nic.
 
Pokud se rozhodnete k montáži máte dvě možnosti:
1. Zakoupíte již upravenou poloosu na vrakovišti (montovaná po 7. 1991)
2. Zakoupíte pouze dyn. tlum. (nejlépe na vrakovišti) v obchodu kolem 400Kč
 
Při použití upravené se postupuje takto. Povolí se matka ložiska předního kola Po sundání pravého předního kola se demontuje šroub kloubu spodního ramene a sejme se kulový čep řízení. Poloosa se vysune z náboje kola. Dále se vysune poloosa za odstřikovací kroužek z převodovky, nejlépe se zařazenou rychlostí, aby nedošlo k pohybu planetového kola diferenciálu. V opačném pořadí se provede montáž upraveného kloub. hřídele (s nam. dyn. tlum). Nakonec se namontuje nová matice lož. před. kola a zjistí se. Upravená poloosa je přesně osazená pro lůžko tlumiče.
Při montáži pouze tlumiče postupujeme takto. Označí se budoucí poloha tlumiče podle jednoho z obrázků. Do každé poloviny závaží se vloží pryžová lůžka a válcová plocha lůžka se potře na ploše 8 x 8 cm lepidlem Chemopren 25. Obě části závaží s lůžky se vloží na hřídel a namontují se šrouby s podložkami. Mezi Dynamickým tlumičem a vzpěrou musí být mezera minimálně 5mm.



 
 
 
 

Montáž dynamického tlumiče jsem provedl u svého Favorita (r. v. 1990) a hlučnost se blíží posledním Favoritům a Formanům (r. v. 1994). Kdo se s těmito vozy svezl, dovede si představit ten rozdíl. Přínos stojí určitě za trochu práce spojené s montáží. Vřele doporučuji.

Autor článku: ŠB (Štěpán Březina)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (26):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení