ŠKODA techweb [homepage]
Nápravy
14. února 2001

Pružiny Š105-136

popis, typy


Pružiny jsou vinuté, z ocelového drátu kruhového profilu (13,6mm). Pružiny jsou vyráběny v různých tolerancích. Bíle značené pružiny na závěrném závitu mají vyšší sílu nutnou pro stlačení, bez značení mají menší sílu stlačení. Při výměně pružin se vždy vyměňuje minimálně dvojice (zadní / přední), dále je nutno na nápravě použít pružiny stejných tolerancí. Pružiny jsou různé pro přední a zadní nápravu, u zadní nápravy se liší podle nápravy pro kyvadlové a vlečené. Dále byly v průběhu výroby měněny parametry. Na vůz by se vždy měli montovat příslušné pružiny, podle roku výroby a typu vozidla.
 
 

Tabulka předních pružin pro vozy Škoda 105-136
 
Montováno průměr drátu průměr vnější volná délka síla stlačení (značené) síla stlačení (neznačené) obj. číslo
do 7/78 12,5 mm 103 mm 284 mm na 195 mm 4070/+195 N na 195 mm 4070/-195 N 113-450300
od 8/78 do 7/83 12,5 mm 103 mm 276 mm na 185 mm 4070/+195 N na 185 mm 4070/+195 N 113-450301
od 8/83 pro 12x
od 8/84 pro vl. nápr.
12,5 mm 103 mm 284 mm na 195 mm 4000/+200 N na 195 mm 4000/+200 N 113-450302
od 1/82 do 7/84 12,5 mm 102 mm 304 mm na 173 mm 4120/+200 N na 173 mm 4120/+200 N 114-450300

Tabulka zadních pružin pro vozy Škoda 105-136
 
Montováno průměr drátu průměr vnější volná délka síla stlačení (značené) síla stlačení (neznačené) obj. číslo
do 9/79 13,6 mm 114,6 mm 331 mm na 234 mm 3950/+147 N na 234 mm 3950/-147 N 113-350300
od 10/79 do 7/83 13,6 mm 114,6 mm 316 mm na 219 mm 3950/+147 N na 219 mm 3950/+147 N 113-350301
od 8/83 13,6 mm 114,6 mm 325,5 mm na 227 mm 3953/+200 N na 227 mm 3950/+200 N 113-350302
od 1/82 do 7/84 vleč.nápr. 12,5 mm 113,5 mm 412 mm na 270 mm 2990/+150 N na 270 mm 2990/+150 N 114-350300
od 8/84 vleč.nápr. 12,5 mm 113,5 mm 436 mm na 270 mm 3509/+200 N na 270 mm 3509/+200 N 114-350301

Demontáž a montáž je možná až po vymontování tlumiče. Používá se speciální přípravek - stahovák. Pružina se stáhne a lehce potom vyndá. Samozřejmně že je nutné mít tuto část vozidla na heveru.  Při montáži je nutné dbát správného natočení pryžových podložek.
 
 

Vlevo pružina přední nápravy, vpravo pružina zadní nápravy.

Pružina zadní vlečené nápravy v "reálu".

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (23):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení