ŠKODA techweb [homepage]
Akce
27. února 2001

Škoda auto na autosálónu Ženeva 2001

Fabia Sedan, Octavia 4x4


Premiéru si zde odbývá Škoda Fabia v provedení sedan a dále Octavia 4x4. Jak se obě novinky uchytí na trhu uvidíme až za nějaký čas.

Škoda Fabia Sedan bude nabízena ve třech stupních výbavy, shodně značených jako u ostatních Fabií, tedy Classic, Comfort a Elegance. Základní paleta motorů obsahuje čtyři zážehové s výkony 50-85 kW a dva vznětové 47/74 kW. Nejvetší změny nese samozřejmně karoserie, upravena je střecha, "C" sloupek, zadní blatník, víko zavazadlového prostoru a zadní čelo. Obrázky zadní části vozu si můžete prohlédnout ve fotogalerii fabia. Zavazadlový prostor je v tomto provedení 438 litrů a je lehce nadprůměrný ve své třídě. Po sklopení zadních sedaček dostaneme prostor 789 litrů. Zavazadlový prostor má rozměry 990*1446 mm, při sklopených sedadlech pak 1573*1446mm. Snadné nakládání by měla umožnit nízko posazená hrana vstupního otvoru - 596mm na vozovkou.
Standartně je ve všech modelech airbag řidiče, přitahovače předních pásů, imobilizér, posilovač řízení, nastavitelný volant (ve dvou osách), dělená zadní sedadla a ovládání víka kufru od sedadla řidiče. Výbava Comfort má navíc airbag spolujezdce, mlhové světlomety, ochranné lišty, centrální zamykání, palubní počítač, elektrické ovládání předních oken a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Vrcholem je verze Elegance s informačním počítačem (pásy, dveře atd.)  dále má vůz automatickou klimatizaci, elektrické ovládání všech oken a vnějších zrcátek, vyhřívané přední sedačky, zrcátka a ostřikovače. Vůz má ve verzi Elegance dálkové ovládání centrálního zamykání, kola z lehkých slitin a další ozdobné prvky v interiéru. Dále je možno k jednotlivým výbavám příobjednat další doplňky jako např. autoádio s CD měničem, tempomat, boční airbagy, autoalarm, klimatizaci(Classic a Comfort), parkovací radar, sportovní doplňky apod.
Podle použitého motoru je ABS (MSR, ASR)standartně, nebo za příplatek, u nejvýkonnější verze s motorem 2.0 bude možné získat i systém stabilizace ESP.
Kompletní přehled výbavy si můžete ověřit u vašeho prodejce.

Motory splňují exhalační normu EU4 (vznětové pak EU3). Nabídka pro sedan je stejná jako pro Fabii Combi,  Fabie (hatchback) má navíc ještě motory 1.0 37kW a 1.4 44kW.
1.4            50kW (68k)
1.4 16V    55kW (75k)
1.4 16V    74kW (101k)
2.0 MPI    85kW (115k)
1.9 SDI    47kW (64k)
1.9 TDI    74kW (101k)
 

Prvním vozidlem Škoda které v posledních desetiletích mělo pohon 4x4 byla Škoda Octavia Combi 4x4, na její úspěch navazuje Škoda Octavia 4x4. Vozidlo bude vyráběné ve dvou stupních výbavy Elegance a L&K. Pod kapotou bohužel nemůžete volit, vůz bude osazován nejsilnějším motorem 1.8T 110kW. Konstrukce pohonu náprav je stejná jako u verze combi, je zde opět použita spojka Haldex. Trvale jsou poháněna přední kola, zadní v případě potřeby sama zapojuje elektronika. Součástí standartní výbavy je brzdný systém ABS, protiprokluzový ASR i stabilizační ESP. Oba posledně jmenované je možné v případě potřeby vypnout. Převodovka je pětistupňová a podvozek má zvýšenou ochranu (částačně za příplatek). Rozsah výbav je shodný s ostatnímy vozy Škoda Octavia. Já osobně postrádám v nabídce motorů tohoto vozu motor 1.9TDI 74kW (šestist. převodovka). Lze však očekávat, že stejně jako u kombi 4x4 se motorová nabídka časem rozšíří.

Technická data
Světlá výšky zvětšená     17mm
Zrychlení z 0-100            9,1s
Maximální rychlost        211 km/h-1
Kombinovaná spotřeba    8,8l /100km
 

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Auto a.a.s.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (3):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení