ŠKODA techweb [homepage]
Akce
8. března 2001

BüroBöhm Rallye 2001/03

aneb od každého něco



Konec briefingu, hurá na to.

Dne 3.3.2001 se v  Praze a okolí konala automobilová soutěž amatérských posádek. Ten kdo se chtěl účastnit si musel pěkně přivstat, sraz byl již v šest hodin ráno.  Po dotankování nádrží a jejich zajištění proti tankování během soutěže probíhal briefing a další nezbytnosti. V děvět hodin začínaly první zručnostní zkouškou. Průběh byl obvyklý pár lidí si pozměnilo trať, a někteří schodili kužele. Co mně však překvapilo, byla "neúčast" diváků přihlížející byli víceméně z 95% posádky soutěžících automobilů. Celkovou účast odhaduji na 40-45 posádek.


První zručnostní.


Některé ženy jely z ostra hned od začátku.

Ihned poté navazoval přesun podle iteneráře na první rychlostní zkoušku ve kbelích. Zkouška probíhala v areálu leteckých opraven kbely, kde jsou dostatečně velké prostory bez provozu. Bohužel došlo k měnší kolizi pořadatelů a zde přítomných filmařů, kteří zde točí film Anne Frank. Takže se závora dostala na pár minut dolů a rychlostní zkouška se trochu pozdržela. Naštěstí se podařilo vše vysvětlit a tak se závora brzy opět vznesla k výšinám.


Tak je zavřeno, nebo otevřeno ???

Nejzajíměvější výkon z vozidel které jsem zde shlédl předvedla posádka vozu Renault Clio, výkon který spadal spíš do oblasti poloprofesionální ne amaterské.


Clio v akci. První rychlostní.


Druhá rychlostní.

Další přesun nás zavedl na druhou rychlostní zkoušku, která se konala v areálu Včely ve vesnici Předboj. Zde již byla trať o něco težši, takže posádka měla příležitost si to jednou vyzkoušet "nanečisto". Stejně se pak našlo pár jedinců, kteří objeli něco jinak, nebo si to o kolečko zkrátili ze tří na dvě...  Zvlášť zajímavá byla reakce posádky vozu č.6 na to že 7 dostal trestné body za nesprávné projetí kolem kužele, tolik škodolibého smíchu jsem ještě neslyšel.


Nekteří měli z chyb ostatních škodolibou radost.

Jak jsem tak přes den pozoroval, mnoho řidičů bylo vlastně řidiček podlé mého odhadu až tak třetina. Bylo to poznat hodně na stylu jízdy v rychlostních i zručnostních zkouškách, nebyl zdaleka tolik "agresivní" jako u mužů, zejména pak těch mladších. Časy ovšem nebyly nijak pomalejší, nejvíc mě na druhé rychostní zkoušce překvapilo, že po svižném cliu a rychlém swiftu přijela felicie pickup s dieslem a měla v podstatě stejný čas, asi ne vždy to co je lahodící oku je i nejrychlejší.


Sedmička předjíždí osmnáctku...

Oběd byl pro účastníky zdarma a hned poté se startovalo opět navigační závod. Leckdo kufroval, takže clio které vyráželo před námi dojelo do cíle až za námi. Dále došlo oproti předběžnému programu k malé změně a "škvárová" zkouška se nejela, místo ní zde byla zručnostní zkouška, tentokrát s vodním kelímkem. Nejdříve ho držel spolujezdec, ten ho položil na sud pak si ho při dalším objetí vzal řidič a držel ho při jízdě, častečně i pozadu až do cíle. Řeknu Vám, že držet v jedné ruce pohárek, druhou řídit a řadit a ještě mít vytočený krk dozadu a koukat aby nebyly sraženy kužely je skutečně umění. Pořadatelé zde hodnotili nejen čas ale i kolik vody bylo z pohárku vylito. Tato soutež však částečně nahrávala těm kteří měli servo. Protože točit volantem pohodlně dlaní, nebo se s ním přetahovat jednou rukou je velký rozdíl.
Bohužel dále jsem již nevydržel teploty okolí a vydal se v poklidu do tepla psát tento článek. Proto také nemohu přinést konečné výsledky, pokud se mi je podaří dodatečně sehnat ihned je sem dám.


Každého centilitru škoda, však oni Vám to spočítají.

Na celé akci mě překvapila poměrně sdílná nálada účastníků i organizátorů. Škoda jen tak malého zájmu médií, účastníků i diváků. Další závod se pojede pravděpodobně v červenci, to již budu moci, alespoň doufám přinést i poznatky posádky takového vozu. Abych nezapomněl startovné na tuto soutež činilo osmset.

Fotky z celé akce si můžete prohlédnout zde. (268 fotek)

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (4):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení