ŠKODA techweb [homepage]
Motor
9. března 2001

Co přinesla úprava motoru Favoritu.

úpravy, zkušenosti


Na začátek bude asi vhodné napsat co a do jakého vozu byli dělané úpravy. Jistě mnozí z Vás už vědí že vlastním Škodu Favorit 135 r.v. 1992, karburátor. Vzhledem k tomu, že tento motor měl přímo ze série 43Kw což je dosti velká letargie, začal jsem pracovat na tom aby se motor stal motorem.

Nejdříve jsem upravil výfuk, o tom ale píši v jiném článku také zde na Techwebu. Hmm, trochu to pomohlo, ale tak že to bylo pozorovatelné opravdu jen z pohledu řidičova. Co dál? Nechtěl jsem se pouštět do nějakých částečných úprav, tak jsem začal se vším. Nejdříve jsem nechal snížit hlavu o 0,5 mm (nedoporučuji více, max. 0,6 mm). V kombinaci se sníženou hlavou přišlo na řadu sání. A to jeho vyleštění. Dále ostrá vačka 272° a k ní sportovní rovné písty i s vložkami z Felicie. Samozřejmostí jsou nové rozvody. To je vše.
A co z toho???

Pecka. Jízdní vlastnosti jsou naprosto nesrovnatelné. Je to naprosto o něčem jiném. Motor má skvělý zápřah téměř v jakémkoliv rozmezí a akceleruje i pokud jsem na 4500 otáčkách. Co se týče právě zmíněných otáček je to další obrovská změna - motor jde do tahu neustále a na 1,2,3 stupeň je akcelerace opravdu skvělá a vysoká. Nepolevuje až do 5000 otáček za minutu. A to tak, že pokud mám například na otáčkoměru 4000 - 4500 otáček při 2 stupni a sešlápnu plyn více, neubráníte se zaražení do sedaček. Samozřejmě se zvýšila i pružnost motoru, tam kde jsem dříve jezdíval na 3, nebyl nyní problém roztahovat 4 stupeň. Co se týče spotřeby, max. rychlosti, zvýšení akcelerace z 0 -100 km/h, dosažení max. rychlosti na určitém úseku a podobných parametrů, napíši po jejich podrobném vysledování nový článek propojený s tímto, a také poté až vůz projde měřením výkonu na "brzdě" a budu mít k dispozici přesná čísla.

Stálo to zato?? ROZHODNĚ!! Motorické vlastnosti auta jsou nyní naprosto, naprosto nesrovnatelné jak se sérií, tak s vozy v této třídě. Můj známý který vlastní Golfa 1.5 (naprosto čistá série) řady II, svolil k tomu abychom vyzkoušeli, o kolik je to znatelné na silnici. Když jsme toto zkoušeli před rokem, kdy jsem auto koupil, tak se rozřehtal jak střelený kůň když viděl jak Favorit jezdí, jak akceleruje a podobně vůči jeho vozu. Nyní mu již do smíchu není, protože jediné v čem byl jeho vůz lepší byla pružnost motoru na 4 a 5 stupni. Jinak akceleraci, max. dosaženou rychlost na určitém úseku apod. jsem měl lepší já se svým vozem. Navíc motor je daleko tišší, ale pouze do 3000 otáček. Při 3000 - 5000 dostává motor v kombinaci s mým upraveným výfukem skvělý drsný, jakoby ocelový zvuk. Pokud jste dostali dojem, že motor přetáčím a zbytečně ženu do otáček, vězte že tomu tak není. Především vačka v kombinaci s výše zmíněnými písty otáčky doslova katapultují a Vy pořád cítíte že motor má stále ještě navíc. Pozor - pokud se pustíte do něčeho podobného nezapomeňte, že se mění hodnoty na rozdělovači a to kvůli ostřejší vačce, čili je obtížnější jej nastavit!!

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (139):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení