ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
14. března 2001

Montáž sedaček z Felicie do Favorita

návod


Jelikož sedačky z mého Favorita (r.v. 1990) byly již dost opotřebované a nebyly zrovna moc luxusní, sáhl jsem tedy k montáži všech sedaček z Felicie. Ty jsem pořídil na vrakovišti za docela solidních 2500,-. Vzal jsem i ty pevnostní šrouby na imbus.

Při instalaci zadních dělených sedadel nebyly žádné problémy, stačí jen vyndat původní a zandat nové. Jen je třeba odšroubovat gumové špuntíky, které jsou přišroubované na plastech s za sedačkami. Nově jsou totiž použity štelovatelné na sedačkách. Vše pak skvěle sedí. Podotýkám jen, že zadní celé sedadlo z Favorita nelze dát do Felicie, ale kdo by to dělal, že?

Pak jsem se vrhl na přední. Jako první věc, která se musí udělat, je odmontování úchytů pásů. Ty jsou jiné, než u Favorita a hlavně u Felicie je sedačka uchycena u tunelu dvěma pevnostními šrouby. U Favorita tam jde dát jen jeden šroub a v případě havárie by mohlo hrozit utržení sedačky i s pásem. K odmontování stačí sundat otočnou růžici, poodehnout krycí plast a povolit jeden šroub. Pozor na ulomení packy v růžici. Kleštěmi se musí ohnout do pravého úhlu přední úchyt kolejnic.

Jako další věc je třeba propilovat trochu vetší díru na zadním držáku u dveří a pak ještě vnitřní kolejničku sedačky. Jsou tam dvě díry a propilovat je nutno tu u kraje směrem dovnitř o cca 1-2mm. Další problém spočívá v tom, že uchycení kolejničky na straně u dveří (platí pro obě sedačky) je jinak přivařené, a tedy nesedí do původní díry. Je tedy nutno trochu prostříhnout koberec směrem ke dveřím. Následně sedačku zkušebně přišroubovat a teď jsou dva postupy:
1) Odměřit vzdálenost závitu v karoseriii a vyvrtat díru do plechu držáku v místě závitu. Naohýbat si kus plechu jako podložku a pak finálně přišroubovat. Tato metoda je jednoduchá a použijí se původní šrouby.
2) Označit si místo na karoserii, kde je díra v držáku, vyvrtat tam díru pro nanýtování nýtovací matice (nevím přesný název, ale jsou to special. kleště pro nýtování nýtovacích matic). Pak tam logicky tu matici nanýtovat a přišroubovat. Dalo by se i použít samořezných šroubů, ale to NEDOPORUČUJU, protože to není tak pevné uchycení. Pokud máte závitníky, tak doporučuji proříznout stávající matice na velikost pevnostních imbus. šroubů použitých ve Felicii. Jediný původní šroub pak zůstane u spolujezdce vpředu u tunelu, tam se totiž velmi špatně přistupuje se závitníkem. Tento postup jsem použil já, protože se mi zdál lepší i když poněkud náročnější.
Před závěrečnou instalací je vhodné promazat kolejničky nějakou vazelínou, či něčím podobným.

A závěrem? Svezení je podstatně komfortnější. Neříkám, že neexistujou lepší sedačky, ale tyhle jsou laciný, docela pěkný a instalačně nenáročný. Celý proces mi trval asi tak 1-2 hodiny.

Autor článku: Petric (Radek Petřík)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (40):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení