ŠKODA techweb [homepage]
Motor
16. března 2001

Přestavba motoru 135 na 136 a 136x

popis


Parametry:
 
Motor 781.135 781.136 781.136X
Zdvihový objem válců (cm3) 1289 1289 1289
Vrtání/zdvih (mm)  75,5/72 75,5/72 75,5/72
Stupeň komprese 8,8 9,7 9,7
Čistý výkon (kW/min-1) 43/5000 46/5000 50/5000
Čistý točivý moment (N. m/min-1) 94/3000 100/3000 105/3500
Spotřeba paliva (l/100km)
90km/h 5,5 5,2 5,5
120km/h 7,3 7,0 7,4
městský cyklus 7,9 7,6 8,8
  
 
Charakteristiky jednotlivých motorů


Přestavba motoru 135 na 136
 Pro tuto přestavbu není nutné demontovat motor z vozu, proto je nejjednodušejší. Stačí pouze snížit hlavu o 0,8 až 1 mm tím se zvýší kompresní z  8,8  na  9,7 . Po této úpravě se motor stane 136tkou, proto je nutné vyměnit svíčky za tip pro 136 a seřídit odpovídající předstih. Doporučuji při této příležitosti zabrousit ventily. Motor 135 je identický s motorem 136 akorát má ve dně pístů vybrání, které způsobuje snížení
kompresního poměru. U Škody 742 se musí karburátor přeosadit tryskami a vzdušníky pro tip 136. Přestavbou získáte větší výkon, točivý moment a menší spotřebu. Musíte ovšem používat 95 oktanový benzín.
 

Přestavba motoru 136 na 136x
 Pro tuto přestavbu je nutné demontovat motor z vozu. Pokud jste vlastníci Škody 742 je nutné pouze sundat zadní čelo a motor se demontovat nemusí. Rozdíl motorů 136 a 136x je už větší. U motoru 136x je použita vačka s odlišným časováním a rozdělovač s jinou charakteristikou odstředivé regulace. Karburátor má menší nástřik akcelerační pumpičky.
 Přestavba spočívá v záměně vačky za tip pro motor 136x a úpravě, nebo výměně rozdělovače. Při této příležitosti doporučuji vyměnit rozvody. Karburátor stačí pouze seřídit. Tímto se z motoru 136 stane 136x., proto je nutné seřídit příslušný předstih a vyměnit svíčky za tip pro motor 136x.. Přestavbou získáte větší výkon a větší točivý moment v širším rozsahu otáček, jak je patrné z charakteristiky motoru 136x . Spotřeba je ovšem o něco vyšší.

Přestavba motoru 135 na 135x
 Tento hybrid získáte podle předchozího postupu. Svíčky a předstih jsou jako u 136tky se kterou má přibližně stejný: výkon, točivý moment a spotřebu. Palivo zůstává 91oktanů.
Ovšem pokud snížíte u motoru 135x hlavu o 0,8 až 1 mm  získáte motor 136x a musíte použít svíčky a seřídit předstih jako u 136x. Palivo je 95 oktanů.
 

 V blízké době hodlám uskutečnit přestavbu svého motoru 135 na 136 nebo 136x. Po přestavbě nechám změřit výkon a o výsledky se podělím.

 Vačka pro 50 kW motor stojí kolem 1300,-  včetně DPH. Kompletní přestavba z 135 na 136x se pohybuje kolem 2000,- včetně materiálu a DPH.
 
 

Použité zdroje: Údržba a opravy automobilů  Škoda Favorit, Forman Pick Up   Jaroslav Andrt, Ing. Tomáš Malina, Csc.

Autor článku: ŠB (Štěpán Březina)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (84):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení