ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
20. března 2001

Oprava vyhřívání zadního okna

při přerušení topného pásku


Většina vozidel již od roku 83 byla vybavována zadním vyhřívaným sklem. Topné pásky jsou na sklo nanášeny pomocí sítotisku. Při přerušení topného drátu je jeho topný výkon nulový, to je zvláště v zimě při použití vyhřívání lehce poznatelné.

Zjištění místa přerušení

Pro opravu je nutné zjistit přesné místo přerušení. V případě většího přerušení je možné je najít opticky. Pokud přerušení není vizuelně rozpoznatelné musí nastoupit měření. Pro měření je vhodný běžný multimetr. Pro měření je nutné zapnout vyhřívání zadního okna a dále zapalování, případně u některých vozidel ještě motor (Š120).  Nejdříve změříme napájení na obou konektorech na skle. Zde by mělo být stejné napětí jako je na baterii. Jeden kabel připojíme na zem a druhým postupujeme pomalu od této strany do středu, napětí by mělo pomalu stoupat. Pokud někde napětí prudce stoupne na napájecí, je v tomto místě pásek přerušen. Stejně postupujeme z druhé strany, jeden kabel připojíme na plus a z této strany postupujeme ke středu, napětí by mělo pomalu klesat, pokud někde prudce klesne na nulu je zde pásek přerušen.
 
 

Oprava přerušení

Pro opravu je možné použít specielní opravné přípravky, které mají běžně autorizované servisy zahraničních automobilek. V případě nedostupnosti tohoto prostředku postačí také elektrovodivý opravný lak na plošné spoje. Jsou na něj především dva požadavky, co nejmenší odpor na vzdálenost 1cm (max řádově ohmy) a otěruvzdornost. Opravované místo je potřeba nejprve očistit alkoholem, nebo prostředkem na čistění oken, tak aby se odstranila mastnota. Pak opravované místo oblepíme izolační paskou, tak aby byla zachována linie původního topného pásku. Poté přerušené místo přetřeme stětečkem. Lak schne zhruba hodinu, poté je vhodné udělat ještě druhou vrstvu.

Po zaschnutí, jehož doba se při nízkých teplotách prudce prodlužuje, odtrhneme izolační pásku nad a pod. Pásku odtrháváme směrem od opravovaného topného pásku. Pokud se někde lak dostal i přes pásku, je možné lo odstranit žiletkou.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (50):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení