ŠKODA techweb [homepage]
Motor
10. dubna 2001

Dodatečná montáž vstřikování Bosch Monomotronic (BMM)

co je nutné vyměnit


Splnění nových emisních limitů vyžaduje zavedení třícestného katalyzátoru. Jeho spolehlivá funkce závisí na přesném složení palivové směsi, které lze zajistit jen elektronicky řízeným vstřikováním paliva. Použitá soustava Bosch Monomotronic vstřikuje palivo jedním ventilem do společného místa sacího potrubí nad škrticí klapku. Množství vstřikovaného paliva je dáno dobou vstřiku, kterou určuje elektronická řídicí jednotka především podle zatížení motoru a dále podle dalších veličin jako je teplota nasávaného vzduchu, teplota chladicí kapaliny a údaj lambda sondy. Informace o zatížení motoru se vyhodnocuje v závislosti na otáčkách motoru a nastavení škrticí klapky. Řídicí jednotka současně nastavuje okamžik zážehu. Schéma zapojení soustavy vstřikování paliva a zapalování je na obrázku.
Běh naprázdno řídicí jednotka seřizuje automaticky. Kontrolují se otáčky běhu naprázdno (750 až 850 1/min) při teplotě oleje v motoru 65 až 80 °C a obsah CO ve výfukových plynech před katalyzátorem, který má být 0,2 až 1 %.

Co úprava obnáší:
1. výměna sacího a výfukového potrubí a prvního dílu výfuku
2. výměna nádrže (není nutná)
3. výměna rozdělovače za typ pro BMM
4. výměna setrvačníku za typ pro BMM
5. výměna palubních přístrojů za typ pro BMM nebo úprava otáčkoměru
 
Co se musí sehnat:
1. řídící jednotka BMM
2. rozdělovač BMM se zapal. kabely
3. sací a výfukové potrubí a první díl výfuku
4. nádrž s plovákem a podávacím paliv. čerpadlem (není nutné)
5. svazek elektroinstalace vedoucí od řídící jednotky
6. vstřikovací jednotku
7. nádobu s aktivním uhlím a ventilem odvětrání
8. zapal. cívku BMM
9. sání BMM
10. snímač polohy a otáček setrvačníku
11. setrvačník v provedení BMM (nejlépe nový)
 
Pokud bude mít někdo zájem budu pokračovat.
 
 
Použité zdroje: Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit, Forman Pick Up Jaroslav Andrt, Ing. Tomáš Malina, Csc.

Autor článku: ŠB (Štěpán Březina)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (30):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení