ŠKODA techweb [homepage]
Nápravy
25. října 1999

Oprava stabilizátoru

přední nápravy při utržení


Oprava utrženého stabilizátoru na vozidlech Š105-Rapid.

Utrzeny stabilizatorNejprve začnu tím jakou funkci má stabilizátor přední nápravy: je to zkrutná tyč, která v případě projíždění zatáček pomáhá vyrovnávat vozidlo. Je nutné aby stabilizátor byl dobře upevněn ve všech čtyřech bodech. Po jednom jsou na levém a pravém spodním rameni nápravy a dva jsou na karoserii. Ve všech připadech je upevněn přes gumový silentblok. V tomto kratičkém povídání se budu zabývat možnostmi opravy uchycení na karoserii. Profilové Učko a silentblok (na obrázku) se dají bez problémů sehnat, mohou nastat dva veliké problémy při jejich výměně, buď se šroub utrhl, nebo matka zavařená uvnitř karoserie zrezla a už nedrží. Oba případy jsou dost kritické. Jsou v celku dvě možnosti opravy urvaný šroub odvrtat (případně šroub s utrženou matkou odříznout, nebo odvrtat). Ted se dostaneme do situace, kdy není možné nový díl namontovat, protože v karoserii už není navařená matka. Možnost 1. Zakládá si na tom, že máte úhlovou vrtačku (což má bohužel asi málokdo) a ze zhora, z prostoru kde je náhradní kolo vyvrtáte nad otvorem kde potřebujete uchytit matku velkou díru(18-20) a tím se dostanete do kapsy s nástavcem gola sady a matkou, nevýhodou této možnosti je to, že snižuje pevnost přičky.Dále je nutné na vzniklý otvor dát gumovou záslepku, aby tudy voda nevnikala do dutého prostoru karoserie. Možnost 2. k té jsem musel přistoupit i já, nemajíc úhlovou vrtačku. Otvory kde jsou matky (mají být) se provrtají až na druhou stranu, místo krátkých šroubů se tam dají šrouby s délkou 25mm, při instalaci s malou podložkou se ale plechy v tomto místě deformují, takže je nutné udělat podložku z plechu tloušťky 2-3mm o rozměrech cca 10*8cm a ta teprve dokáže roznést požadované síly do karoserie. Nevýhodou této úpravy je horší manipulace s náhradním kolem. Obě metody předpokládají následnou ochranu nanesením ochranné podvozkové vrstvy (tlumex).

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (6):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení