ŠKODA techweb [homepage]
Spojka a převodovka
9. května 2001

Výměna gumových segmentů táhla řazení

u vozidel Š105-130


Zjistit od kterého modelového ročníku se montovala táhla s nerozebiratelným kloubem.
V zhledem k tomu, že se mi poslední dobou špatně řadily některé rychlostní stupně, odhodlal jsem se k revizi řadícího ústrojí. Po Jeho kontrole jsem došel k závěru, že je třeba vyměnit gumové segmenty v kleci kloubu táhla řazení před převodovkou. Kloub se nachází v prostoru těsně před převodovkou vně tunelu kterým vede táhlo řazení ke konzole řazení.

Než jsem se pustil do výměny zašel jsem do mototechny a koupil potřebné díly:
Segment 2x 110-592801
Manžeta 110-209820
O kroužek  933-016122

Je nutné vůz zvednout, nebo jinak zajistit přístup ke spodku vozu v místech zadních sedadel. Začneme demontáží krytu nádrže odšroubováním čtyř šroubů M6 klíč č. 10 a odstraněním samotného krytu. Uvolníme táhlo řazení na převodovce a odšroubujeme matku která drží kloub na zbytku táhla. U novějších modelů před náběhem nerozebíratelných kloubů tento spoj chybí a klec je přivařena přímo na táhlo řazení. Pokud se nám podařilo kloub vyjmout z vozu, rozehneme čtyři plechové jazýčky na kleci a sejmeme destičky kloubu. Vyjmeme vnitřní díl kloubu spolu s vložkami, které vyměníme za nové. Nasadíme zpět destičky a zajistíme opětovným přihnutím jazýčků, dejte pozor, aby se Vám jazýčky neulomily.

Tím je výměna pryžových segmentů hotová. Nyní ještě než namontujeme kloub zpět na táhlo a převodovku je vhodné zkontrolovat stav a případně vyměnit manžetu táhla řazení a O kroužek, pokud je ve špatném stavu nebo chybí úplně (což byl můj případ mám auto z roku1981).

Sejmou se zbytky manžety nebo se odstraní poškozená, nasadí se nová a zajistí se na obou koncích kousky měděného drátu (stačí obyčejný zvonkáč).  O kroužek se nedá vyměnit bez sejmutí předního víka převodovky. Doporučuji jen zdatným, musí se vypustit olej, vytahnout náhon tachometru a uvolnit příčka převodovky. Tím to se zamezí případnému úniku oleje z  převodovky. Nyní namontujeme kloub řazení zpět na převodovku a táhlo řazení. Ti kdo mají smůlu a mají kloub pevně spojen s táhlem provedou výměnu segmentů přímo na voze. Na konec nasadíme zpět a přišroubujeme kryt nádrže, provedeme kontrolu chodu řazení, spustíme vůz na zem a máme hotovo.

Autor článku: Charlie (Karel Baláč)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (23):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení