ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
11. května 2001

Centrální stěrač

pro vozy škoda 742


Na srazu v Mělníce jsem viděl pár aut, které měly jeden "centrální" stěrač, s klidovou polohou veprostřed. Vypadalo to dost dobře a tak sem si to chtěl udělat taky. Nevěděl jsem z čeho a jak, ale pak do vzkazů na mejch stránkcách přišel textík od Laďy:
"Pro Fanyho, kterej si chce dat 1 centralni sterac. Pouzije se osa jednoho puvodniho sterace - toho bliz do prostredka. Ta druha se oddela a da se tam spunt v barve vozu. Na tu osu se nasadi rameno sterace se steracem z Oltcita a uz to maka. Jeste je potreba dat na prevodku motorku steracu delsi takovy to raminko, ktery taha to spojovaci raminko, aby se sterac kejval na obe strany stejne. A nebo pouzij tu diru bliz do prostredka a namontuj cely steracovy komplet z Oltcita."

To se zdálo být jednoduchý, že bych to zvlád i já.

Materiál:
ramínko stěrač a stěrač (50cm)z Olcita

Postup:
Sundáme původní stěrače, odšroubujeme matky pod nimy. Odpojíme ramínko od motoru stěračů k propojovacímu táhlu a táhla vysuneme ven. Ted ze převodovýho trojúhelníku u pravého stěrače odmontujeme obě táhla (odstraněním závlačky pod krytem. Na osičku, kde bylo spojovací táhlo k levému stěrači, osičku nasadíme táhlo od motorku. Druhou osičku (vrchní) uřízneme, při větším kyvu totiž drhne o karosérii. Pokud teď opět nasadíme mechanismus na auto, už to funguje, jenom uhel otočení stěrače je příliš malý. Je tedy ještě potřeba doladit tento úhel, a to tak že se prodlouží to ramínko co je přidělaný na motoru  (jak říkal Laďa), a to nejlépe tak že se rozpůlí s opět spojí něčím čím jde nastavovat. jeho délka... zhruba takle:

Prodloužení je potřeba ca o 5mm, ale je to třeba vyzkoušet. Mechanismus namontujeme na auto. Nasadime ramínko stěrače z Olcita a oměříme, o kolik ho bude potřeba zkrátit aby stěrač nepřesahoval horní okraj okna. Provedeme zkrácení, stěrač namontujeme a nějak ho zajistíme proti vyndání, ideální bude asi nějaký šroubek.

Teď si pohrajeme s polohami jak ramínka od motoru tak ramínka stěračů, tak, aby doběh byl tam kde chceme (uprostřed nebo u spolujezdce),ramínko se pohybovalo do koncových poloh které chceme (popř. upravíme ještě délku ramínka od motoru) a aby po spuštění stěračů se stěrač pohnul směrem k řidiči. Poloha krátkého ramínka o motorku určuje kde bude dojezd, jeho délka velikost dráhy stěrače. Poloha ramínka stěrače na tisícihranu krajní úhly natočení

Díru po levém stěrači zaslepíme velkou záslepkou, jako je třeba vepředu na kufru a je to. Můžeme ještě ramínko stěrače nabarvit barvou vozu, aby bylo výraznější.

Autor článku: U-Geen (Evžen Eiba)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


http://skoda.virt.cz

Komentáře k tomuto článku (36):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení