ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
29. června 2001

Záměna předních pásů za samonavíjecí

š105, Š120, návod


Samonavíjecí pásy poskytují narozdíl od pevných značné pohodlí a stejně dobře splňují funkci. Netlačí Vás když máte zrovna bundu a svetr, nejsou Vám volné když máte méně oblečení. Není je potřeba seřizovat když si s kamarádem prohodíte místo. Je malá pravděpodobnost že se dostanou do dveří při zavírání, nemusíte je při rozepnutí ukládat.  Výhod je mnoho. Vozidla Škoda 105/120 byly až do roku výroby 82 (?? podle typu) vybavovány pouze pevnými pásy na předních sedadlech. Všechny vozy škoda používaly samonavíjecí bezpečnostní pásy typu Moravan Super Roll, pozor liší se v provedení pro pravou a levou stranu vozu.


Od roku výroby 1979 byla v karoserii předpřipravena i druhá ukotvovací díra. Tato díra nemá závit, pouze zesílení aby se nevytrhla, uchycení samotného navíječe je řešeno železným pásem od přichycení pásu aretace pak v již zmiňované díře.

Poznámka: Uchycení u vozů Garde, Rapid je jiné, ale vzhledem k tomu, že u nich byly od začátku výroby použity samonavíjecí pásy, tak je pro tento případ bezpředmětné.

Pokud chcete podstoupit dodatečnou montáž, je třeba si nejdříve ověřit zda máte v prazích potřebné díry. Dodatečně je lze dodělat, průměr otvoru je 13mm. Dále je potřeba sehnat starší nebo nové pásy, včetně jejich uchycení pásu (toho co je na středovém tunelu) to je také jiné. Dále je potřeba železný pás pro upevnění navíječe. Tento seznam je spíše pro vybírání na vrakovišti, při koupi nového podle katalogu je pouze komplet samonavíjecí pás. Šruby mimo jednoho logicky chybějícího je možné použít původní, je však třeba bezpodmínečně dodržet sestavu podložek. Sestavu podložek je nutné dodržet pro správný pohyb pásu ten pak při pohybech nepovoluje šroub.

Při montáži je nutné udělat otvor v koberci, jinak je celá montáž je jednoduchým šroubováním. Utahovací moment matic pásů je 40 Nm.
 

Schéma uchycovacích bodů v prahu.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (15):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení