ŠKODA techweb [homepage]
Akce
22. května 2001

Volkswagen Ralye 29. ročník

na vlastní oči


Uplynul již rok od posledního a to 28 ročníku tohoto nejslavnějšího rallye v naší republice a špičkový jezdci z naší i jiných zemí měli opět možnost setkat se zde a změřit své síly a schopnosti v jedné z nejnáročnější a nejslavnější rallye u nás.
Pochopitelně bylo ve všech pádech nejvíce skloňováno jediné jméno a to Roman Kresta. Kresta totiž zde v Českém Krumlově startoval se svým vozem Škoda Octavia EVO II na který byli již pořádně natěšené celé davy diváků. A jaké to tedy bylo???
Čtvrtek 17.5.
Tento den proběhly jako každý rok klasické technické přejímky vozů, následované představením předních jezdců. Malá perlička: v době kdy se z reproduktorů ozývalo, aby se dostavil Roman Kresta na představení, ten teprve několik set metrů od místa předváděl divákům motor ve svém voze….
Pátek 18.5.
Na startovní rampu najíždí v 15.00 první jezdec. Kdo??? Roman Kresta, následovaný Trinerem, Pechem, Dolákem, Trojanem atd…
Po představení posádky odjíždí jezdci na první RZ, která však není přístupná divákům. I přesto se mi však podařilo získat z této zkoušky videozáznam. Poté následuje několik dalších RZ, prohlédnout některé z nich si můžete zde:


 

A poté to přišlo! Šok! Kresta, absolutní špička a jistý vítěz ODSTUPUJE kvůli technické závadě. Tímto uvolňuje místo Trinerovi, který zatím téměř vždy šel v jeho stínu. Ten to velmi dobře pochopil a situaci bere pevně do svých rukou a po celou dobu své jízdy se svojí Octavií WRC neudělal jedinou chybu.
Další rána z čistého nebe: do soutěže se přihlásil i VAZ 21074. Ten měl však vážnou nehodu a proto dochází ke zrušení jedné RZ a to Malontské. Lidé jsou velmi zklamaní a dívají se na průjezd zhruba 80 vozů, se kterými jezdci pomalu projíždějí bez helmy vesnicemi. Ale! Toto je náhle kompenzováno skvělou zprávou: jedna z posledních zkoušek se jede na rallyecrossovém okruhu a místo jednoho se pojedou dvě kola.
Odpadá i Škoda Favorit po menší nehodě, kterou však nepřežil rozdělovač. Mluvím s řidičem i spolujezdcem o této nehodě a připadá mi že z toho nejsou zas až tak moc nešťastní.

V soboru po odjetí všech zkoušek se večer scházíme na vyhlášení výsledků.
Výsledky jednotlivých tříd vidíte zde:

třída start. číslo jméno: řidič, navigátor umístnění vůz
A5 51 Valoušek Pavel, Novák Petr 1. místo Škoda Felicia Kit Car
A5 52 Holý Jaroslav, Latif Billy 2. místo Škoda Felicia
A5 53 Šašek Petr, Brotánek Pavel 3. místo Škoda Felicia

třída start. číslo jméno: řidič, navigátor umístnění vůz
A6 24 Peták Josef, Benešová Alena 1. místo Peugeot 106maxi Kit Car
A6 38  Tomek Vladimír, Zeman Marek 2. místo Škoda Felicia Kit Car 1.6
A6 39 Fiala Tomáš, Štefan Ondřej 3. místo Škoda Felicia Kit Car

třída start. číslo jméno: řidič, navigátor umístnění vůz
A7 23 Zedník Petr, Pražák Milan 1. místo F. Escort Kit Car Maxi II
A7 80  Mol Vladimír, Hadač Miloslav 2. místo Seat Ibiza Cupra
A7 69 Vojtek Lubomír, Ureš František 3. místo F. Escort 2000 RS 16V

třída start. číslo jméno: řidič, navigátor umístnění vůz
A8 2  Triner Emil, Hůlka Miloš  1. místo Škoda Octavia WRC
A8 9  Hrdinka Tomáš, Gross Petr  2. místo Subaru Impreza
A8 3  Pech Václav, Uhel Petr  3. místo  Toyota Corolla WRC

třída start. číslo jméno: řidič, navigátor umístnění vůz
N1 74 Kundrát Pavel, Poláček František 1. místo VW Polo 1.4 16V
Jezci, kteří jsou podtržení reprezentovali Český Krumlov
N1 76 Tureček Martin, Janků Zdeněk 2. místo Suzuki Swift
N1 89 Ulbricht Karel, Vejražka Mertin 3. místo Škoda Felicia

třída start. číslo jméno: řidič, navigátor umístnění vůz
N2 41 Cais Miroslav, Ondřejčík Pavel 1. místo Honda Civic 1.6
N2 42 Kunc Jindřich, Palková Marie 2. místo VW Polo 1.6 GTI
Jezci, kteří jsou podtržení reprezentovali Český Krumlov
N2 71 Bičák Tomáš, Šklíba Roman 3. místo Citroen Saxo

třída start. číslo jméno: řidič, navigátor umístnění vůz
N3 49 Vlašín Petr, Ševčík Karel 1. místo Citroen Xsara
N3 48  Mušínský Jaroslav, Plachý Tom. 2. místo Honda Integra R
N3 46 Roubíček Jar., Hovorka Mil. 3. místo Honda Integra

třída start. číslo jméno: řidič, navigátor umístnění vůz
N4 11 Jandík M., Chrastecký R. 1. místo Mitsubishi Lancer Evo 6
N4 12 Arazim Václav, Gál Julius 2. místo Mitsubishi Lancer Evo 6
N4 28 Štajf Vojtěch, Janoušek Pavel 3. místo F. Escort RS Cosworth

Nejlepší ženská posádka
třída start. číslo jméno: řidič, navigátor vůz
N2 86 Trojanová Kateřina, Foglarová Markéta Daewoo Lanos

Nejlepší smíšená posádka
třída start. číslo jméno: řidič, navigátor vůz
A8 19 Chvojka Milan, Chvojková Hana F. Escort Cosworth

Ale po vyhlášení výsledků přichází ten největší emocionální zážitek za celou soutěž. Na velkoplošné obrazovce se začalo promítat unikátní video natočené z kamery umístněné na rámu Hrdinkova vozu. Neskutečné. Po deseti sekundách promítání utichl veškerý řev a skandování, jaké klasicky na takovýchto akcích bývá. Kolem obrazovky se sešli již opravdový fandové a dívají se na neuvěřitelné. „levá pět, váže levá čtyři, sedmdesát rozbalí, horizont probrzdi, třista, váže pravá tři, přes most, váže levá čtyři, padesát, most, bacha konec klouže, probrzdi“ křičí již téměř navigátor. Hrdinka jede neskutečně. Na elektronickém otáčkoměru se mu pohybuje neustále něco kolem 8-9000 otáček, motor vyje neskutečným zvukem, řidič přeřazuje takovou rychlostí, že to nelze sledovat. „brzdy, brzdy, váže levá čtyři, sto, váže levá tři, dvěstě“ navigátorovy se začíná opět zvyšovat hlas...“horizont probrzdi, sto, tráva hodí kolo ven, váže levá pět, padesát, váže levá čtyři, rozbalí, dvěstě, horizont..“ opět již vybičovaným zvýšeným hlasem, ze kterého lze snadno poznat neuvěřitelné napětí, diktuje navigátor. Hrdinka zdá se porušuje veškeré fyzikální zákony. Nájezdová rychlost do zatáček je neskutečná, výjezdová je na hranici možností řidiče i vozu. Navigátor diktuje opravdu velmi, velmi rychle, ale také srozumitelně, než dopoví slovo Hrdinka diktované místo již projíždí ještě větší rychlostí než předchozí. Jednou rukou drží volant, druhou po několika vteřinách neustále řadí, přitahuje ruční brzdu. Skvěle, skvěle Tomáši, zasloužíš si to, co sis vybojoval. Video končí, začíná pomalu pršet, ale lidé stojí dál. Uběhlo několik minut a lidé stojí stále na místě a stále nikdo nemluví… Po několika minutách se strhává velký aplaus………..
UPOZORNĚNÍ: vzhledem k tomu, že spousta lidí má o rallye zájem, zvláště o toto špičkové, ale možnosti ať již časové či finanční jim neumožňují se tomuto věnovat, nabízím možnost zaslání CD na kterém je část rallye natočena a uložena jako videofilm. Jedná se o zajímavé záběry z těch divácky nejatraktivnějších částí. Na tomto CD je např. i souboj Trinera a Hrdinky na rallyecrossovém okruhu, kdy Triner se svojí dokonale úžasnou jízdou vyrazil dech všem divákům, a nad Hrdinkou zvítězil o setiny vteřin v celkovém pořadí. Pokud máte zájem, napište na uvedenou adresu: realife@sendme.cz

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (6):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení