ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
11. června 2001

Škoda FAVORIT 115 S/115 L

několik drobných informací a postřehů z "Návodu k obsluze a údržbě"


Předně bych rád upozornil, že tyto informace jsou pouze přejaty z příručky. Podle ní jsem se snažil vypozorovat všechny odlišnosti, které měla mít Škoda Favorit 115. Uváděné
parametry motoru a výbavy navozují doměnku, že Favorit 115 (zvláště varianta 115S) měl být nejchudším modelem, se vší pravděpodobností zamýšlený jako lidové vozidlo.
Začněme motorem:

Motor

čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec s ventily v hlavě válců (OHV), karburátor PIERBURG 2 E3.

     zdvihový objem válců  - 1137 cm3
     stupeň komprese - 8,8
     čistý výkon - 38 kW
     vrtání - 75,5 mm
     zdvih 63,5 mm

Pro motor výrobce doporučoval používat svíčky PAL Super G7Y (stejně jako pro motor 135), předstih zážehu 5ą2 se naopak shoduje s motory 136. Motor 115 měl jako
doporučené palivo benzín s oktanovým číslem 90 (olovnatý i bezolovnatý). Stálý převod je 0,24.

Jízdní vlastnosti

     nejvyšší rychlost 140 km/h
     udávaná spotřeba paliva
          5,8 při 90 km/h
          7,6 při 120 km/h
          8,2 v městském cyklu
     jízdní dosah při 90 km/h asi 800 km

Při jízdě vozem bez chladiče oleje a při jízdě do táhlého stoupání se nedoporučovalo dlouhodě překračovat otáčky 3500/min, resp. rychlosti převodových stupňů 1.-25, 2.-45, 3.-61.
Pro motory 135 a 136 jsou doporučené max. rychlosti o něco vyšší.

Hmotnosti 115S (115L)

     vlastní - 773 (778) kg
     pohotovostní - 835 (840) kg
     užitečný náklad - 450 kg
     celková - 1285 (1290) kg
     max. hmotnost brzděného přívěsu - 600 kg

Ostatní

    Vůz byl vybaven 13" ráfky s plášťem rozměru 145 R 13. Na identifikačním štítku na karosérii byl rozpoznatelný kódem, začínajícím TMBAAA, který pokračoval buď číslem 1
(verze Standard) nebo 2 (verze Lux). Verze 115S se zdá být co nejvíce zjednodušenou variantou. Zadní dveře postrádaly popelníky a stahovací okna, přístrojová deska obsahovala
pouze rychloměr a kontrolky. Zajímavostí je, že zde není kontrolka indikující rozsvícená parkovací světla a ukazetele teploty chladící kapaliny a stavu nádrže jsou v ležaté poloze.
Přístrojová deska vozu 115L je již shodná s typy 135L a 136L.

Vnitřní zpětné zrcátko varianty 115S postrádalo přepínač den/noc (mě osobně by to asi nevadilo, když tak o tom přemýšlím, použil jsem ho snad jen jednou). Další údaje se
shodují s ostatnímy modely, alespoň podle příručky jsem žádné jiné odlišnosti nenašel.

Zvláštnosti mé příručky

Ačkoliv se jedná o vydání I. - 1988, je v ní uváděno, že je určena pro vozy 115, 135, 136, 135 LS, 136 L a 136 LS. Mě docela překvapily tři varianty 136 a skutečnost, že již v r.
1988 byl návod určen pro motory 135, které se do Favoritů začaly podle mých informací montovat teprve v roce 1991. Moje informace mohou být ovšem nepřesné. Rovněž strana
INFORMACE PRO VÁS... uvádí pokyny k provozu vozu s katalyzátorem. Opět mám pocit, že katalyzátory se začaly montovat později.

Na závěr bych zde rád poděkoval Milanu Hlupíkovi, který pro mě obětavě příručku oxeroxoval, seřadil a poslal. Dobrých lidí je už (bohužel) málo.

Autor článku: Favoritman (Michal Budík)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (31):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení