ŠKODA techweb [homepage]
Ostatní
10. srpna 2001

Rozhovor s Davidem Bláhou

majitelem eRka ve stylu ferrari


Dnes Vás mohu poprvé uvítat v nové rubrice, kde se budete moci rozhovory seznámit se zajímavými lidmi z automobilové scény.

První obětí mého výslechu se stal DAVID Bláha, koho si většina z Vás spojuje asi s jedním velice zajímavě upraveným eRkem.

TW: Co vlastně tvoje firma dělá ?
DB: Zabýváme se realizací individuelního tuningu pro ty, kteří nechtějí mít to co je kolem nás jako standart.

TW: Jaké byly začátky?
DB: Začátek se datuje kolem r.1992 kdy se začalo spravováním auto plastu, které se rozvíjelo do dvou částí ta první byla běžný servis kdy se spravovalo všechno co se točilo kolem plastu a začátky tuningu a druhá kolem 94 jsme navázali spolupráci s jednou z firem co je dodavatelem pro Škoda a.a.s. jednalo se o úpravu plastových výlisku pro klimatizační jednotky do Felicie.
Dnešní stav je spolupráce se 3subjekty pro automobilový průmysl kde jeden je pro koncern W-grup takže každý Passat,Golf, Felicie, Fabie a Octavie  a nově i Montreux je udělán na našich přípravcích.

TW: Červené eRko je asi tvoje chlouba, jak dlouho trvala úprava, jak byla náročná a jak mu říkáš ?
DB: Jako první myšlenka bylo, že moc a moc mám rád Ferrari a když ho asi nebudu nikdy vlastnit a replika je potupa tak jsem to trošku provázal na erko,  neboť jsem Škodovkář.
Začal jsem na 1000MB z roku 68 kdy poprvé tam byly jen zdravé okna jinak.  Tak jsem sehnal jiné a postavil jako B5 což zasvěcenci vědí oč jde. Po té přišla Š105M a pak Felicie a dnes chrochták Octavia.
To se nedá říci jak dlouho to trvalo, neboť sen jsem nosil v hlavě moc dlouho, vrak jsem zakoupil v roce 95 a pomalu se to realizovalo, poprvé jsem se svezl v roce 2000 den před srazem v Mělníce.
Pravdou je, že bez pomoci spousty přátel by to bylo asi všechno jinak. Jinak jméno nemá jen snad, že o tom mluvím jako o mazlíku.

TW: Jaké všechny auta už jsi upravoval, jsou škodovky častým návštěvníkem ?
DB: Od Jaguára až po Trabanta a nebo jinak od tahače americké výroby White až po motocykly. Až v posledních letech se začínají realizovat vcelku zajímavé zakázky od vozidel zn.Škoda poslední Favorit odjel do Aše minulý týden, možno sledovat na našich stránkách.

TW: Individuální tuning, co přesně si pod tím mám představit, jaký je postup v případě že zadavatel má vizi kterou mu není schopen běžný dodavatel sériových doplňků splnit?
DB: Zákazník přijde s návrhem a my jej při standartním tuningu zrealizujeme do týdne jen dbáme na rovnoměrné vyvážení a neposlední řadě i na vyhlášku aby to alespoň splňovalo limity. Což je dneska vcelku opomíjená věc. (viz. Muj mazel v reálu mě můžou sestřelit už jen za ty 15" kola. Motor je převrtaná 105 nebyl problém do něj vsadit felicii ale to Nikdo soudnej neschválí.)

TW: Z čeho nové díly vznikají ? Tvarově, materiálově.
DB: Jedná se plast pod označením PP .ABS.PA.PE. a další

TW: Jaká je nejčastější úprava a jak časově je náročná.
DB: Zakladní paket je změna předku a zadku + prahové lišty - do týdne od převzetí zakazník si muže kontrolovat postup prací na voze na našich webovských stránkách - co se děje u nás na dílně, nebo mu už dva roky nabízíme odesílání náhledu do jeho privátní e-mailové pošty.

TW: Většina plastů má potom zajímavé barvy, zajišťuješ i nastříkání ?
DB: Lakování zajišťujeme u odborných lakoven.

TW: Jak je to s atestem tvých výrobků ?
DB: U seriových dílu Ano u prototypu standartně Ne na vyžádání zajistíme individuelní atest což ekonomicky nese zakazník.

TW: Teď něco praktického, když dojde k poškození (třeba u nízkých nárazníků je to co chvilku) nebo občas i auto o něco zavadí, dají se tyto doplňky opravovat a pokud ano opravuješ je ?
DB: Ano a vtom je ten propastý rozdíl od Laminátu. Plast se svaří bez dalších stop, kdežto laminát jde nejen váhově nahoru, ale kvalita je ………….

TW: Díky za rozhovor.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (5):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení