ŠKODA techweb [homepage]
Akce
15. srpna 2001

Rallye Posázaví

událost z pohledu účastníka


Tak už máme čísla. Táta prohlíží itinerář

Nájezd na start.

Už není cesty zpět.

Ve dnech 1.6. - 2.6. 2001 se konala amatérská rallye v Havlíčkově Brodě. Přípravy na tuto rallye pro mně skončily víkend před začátkem závodu. Ve středu 30.5.2001 jsme vyrazily do Havlíčkova Brodu. První nadšení zmizelo když po cca 5 kilometrech za Klatovama nám vypověděl službu bezkontaktní rozdělovač z Favorita, museli jsme se tedy vrátit na základnu, dát rozdělovač jiný, seštelovat předstih a znovu vyrazit do Havlíčkova Brodu. Cesta již probíhala normálně akorát motor občas přestával tahnout ve vyšších otáčkach. "Vyměníme svíčky" uklidňovali jsme se. Když jsme dorazili do kempu ( vesnice "Štoky" ) uvítal nás nepříjemný recepční a když nám sdělil že za dva lidi, stan a auto na tři nocy "vypláznem" 560,- Kč už jsme ani o jeho kvalitach nepříjemnosti nepolemizovali. Vybalili jsme stan, zašli do hospody na pivko a něco k jídlo a vyrazili do stanu. Ve čtvrtek ráno jsme se vydali zaregistrovat. Obdrželi jsme itinerář, startovní čísla, reklamy sponzorů a bůh ví co ještě. Po tom jsme se jali šťourat v motoru. Nové kabely a svíčky udělali náležitou díru v peněžence ale výsledek jsme nepozorovali. Chvíli jsme pak ještě zkoušeli měnit předstih. Zapomněl bych napsat, soutěž je to amatérská, ale vyloženě amatérů tam bylo málo. Skoro všichni měli doprovodné vozy, speciální gumy, Áčkový motory... Prostě je to o prachach jako všude jinde. Na druhou stranu nálada super i "tímový amatéři" se "zahazovali" s náma "totálníma amatérama" ve stylu. Tak jak se Vám to líbí... Co počasí...Jak jste si to najeli.... Co tam máte v tom motoru.... atd...
V jednu hodinu jsme vyrazili trénovat první RZ - Skřivánek. Trať docela pěkná, hodně technická, jediný co mi vadilo byl ukrutný povrch. Z reklamovaných 99% asfaltu bych to hodnotil tak na 75% a zbytek díra, díra, díra, šotolina, šotolina, šotolina. Zamáčkl jsem tedy slzu jak bude eRko vypadat a začali jsme najíždět. Vysvětlili jsme si se spolujezdcem desítkovou soustavu a sepisovali a sepisovali. Další RZ byla Krásná Hora a nakonec Dolní Město. Poslední jmenovaná se nám líbila nejvíc. Krásný asfalt samá zatáčka a pořád do kopce. Do kempu jsme dojeli v sedum večer stahaný jak koně a rychle otevřít motor a znovu štelovat. Změnit předstih, projet to, změnit předstih, projet to. Konzultace s přítelem na telefonu ( servisman ). Změnit předstih, projet to. Rada "50 na 50" - zklusit vyměnit rozdělovač za originální. Je ono už to neškube ale stejně netáhne. Takhle jsme ztrávili večer až noc a potom ulehli do stanu.
V pátek ráno jsme vyrazili na technickou přejímku a pak už jen čekali na start. Počasí se zdálo rozumný, sice zataženo, ale nepršelo. Jo tak takovýhle počasí měli první vozy na prvních dvou až třech RZ. Když jsme stáli před první RZ Krásná Hora začal nádherný slejvák. Vyrazili jsme. Tréma veliká, spolujezdec hlásil zatáčky jinak než následovali, až poté jsme zjistili že při přepisování vynechal jeden list A4. A tak jsem jel "naslepo". Dorazili jsme k retardérům, první, druhý, třetí. "Bacha plot !" Mezi retardérama se neplánovaně objevil slušný nános bahna a auto na něm uklouzlo. Výsledek ? Namáčklý blatník a nárazník, chladič kupodivu vydržel. Zbytek RZ jsme dojeli pomalu, drhlo nám kolo o nárazník. Po RZ jsme upravili blatík zpevnili nárazník a vyrazili na Skřivánek. Tréma stoupala, pět, čtyři, tři, dva, jedna, start. Jel jsem již o poznání pomaleji, jeden karambol stačil. Kde byl dřív asfalt bylo bahýnko, kde bylo dřív bahýnko byl asfalt. Cesta byla dobrá a já se začal připravovat na vracečku doprava, úhel tak 140 stupňů. Dojíždíme k zatáčce přeřazuji ze tři na dva. " DO PR..., KUR.., TAK JSME DOJELI " Už pomalu sjiždím k mlíku a zastavuji. Spolujezdec nechápavě kouká, stejně tak pořadatelé a všichni okolo. "Nefunguje řazení, nejde řadit .... " V hlavě běží smíšené pocity a mozek začne počítat veškeré náklady na závody a výsledek bouchnutý nárazník a konec ve druhý RZtě. Z myšlenkového toku nás vyrušil pořadatel. "Co se děje ? ". "Nejede to, nejde řadit !" zněla moje opdověď . Chvíli jsme na sebe koukali a pak jsem se zeptal: "Co když to zkusíme opravit ? Můžeme ?" Pořadatel asi nechápal, ale zakýval že jo. Rychle otevřít kufr, vyndat golu, vyšroubovali jsme řadící páku ( předpokládal jsem že mi vypadl čep u řadící páky ). Kupodivu jsem celou řadící páku vyndal z tunelu. Nechápaví pohled na spolujezdce a už mi to bylo jasný. Vypadnul šroub na kterým se spojuje řadící páka s tyčí co vede v tunelu. "Nemáte někdo nůž ?" hbitý pořadatel přispěchal s rybičkou, rozříznul jsem nový koberec z Felicie, našel matku šroub, spojil tyč s řadící pákou. "Rychle dotáhni řadící páku a za dvě minuty startujem !" křičím na spolujezdce. Házíme nářadí za sebe, startuju a se zpožděním tak 10-15 minut pokračujeme v RZtě. Cíl RZty, rychle přejezd do servisní střediska na další ČK. Rvu to co to de, vesnice nevesnice, město neměsto. Na ČK dojíždíme se zpožděním čtyři minuty, tak to máme 40 sekund penále. V servisím středisku většinou jen sedíme, upíjíme čaj a jsme zticha. Za hodinu vyrážíme znovu. RZ Krásná hora a RZ Skřivánek, poslední časová kontrola a konec. Čekáme na přeskupení startu na sobotu. Stejně startujem poslední, je nám jasné. Kupodivu za náma ještě jede Audi Quatro. Nálada se troch zvedla, jdeme do hospody, nálada je ještě lepší, jdeme spát.
Sobota byl bez velkých cílů. Musíme dojet ! Jedem pomalu ! ( O bouračky nebyl nouze, auta padaly jak houby po dešti ). Naštěstí nepršelo, panuje dobrá nálada. Vyrážíme na další RZ, odhalujem další chyby v soupisu zatáček. Tři RZ jsou za náma, jedeme so servisního střediska. Za necelou hodinku vyrážíme zas. Konečně panuje souhra se spolujezdcem, projíždíme rychleji a rychleji, začínáme být s jízdou spokojeni ( v mezích možností, motor končí na 5.000 otáček a jako by se dusil, prostě netáhne ). Konečně CÍL !!!!!!!!!!!
Voláme domů že jsme živí a zdraví a čekáme na výsledky. Budeme poslední to je jasné, alůe snad měl někdo taky problémy na RZ a musel opravovat. Hlavně aby někdo takový byl ! Pořadatelé vyvěšují výsledky. HURÁÁÁÁ jsme 113 a za námi jsou ještě dvě auta co dojela ! Ve třídě jsme 56 a za námi ještě dojel Favorit. Radost nezná mezí. Navzájem si gratulujem, ovoláváme co se dá a vyrážíme do Klatov.

Konec rallye v kempu. Klatovské posádky: 28.žigulík, 85. BMW, 113 já

Pořadí
Přihlášeno bylo 170 posádek
Odstartovalo 157 posádek
My jsme dojeli 114 absolutně
Nedojelo 42 posádek

Celkové náklady:
1.000,- startovné
3.500,- benzín
570,- kemp
740,- pojištění, nutné !!!
další náklady na místě - nějaké to jídlo, nové svíčky, kabely
a jasně přípravy - tam jsou náklady neomezené

Informace z webu www.mujweb.cz/www/rallyetv
Pořadí Rallye Posázaví 2001
Mapy Rychlostních zkoušek
Fotogalerie Posázaví 2001

No a dojmy ? Bylo to super, nemělo to chybu ! Měli jsme smůlu. POJEDEME ZASE !!!!!!!!!!!!!!

Autor článku: eRman (Roman Schavel)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora http://www.unicos.cz/skoda

Komentáře k tomuto článku (4):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení