ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
3. září 2001

Test Octavia RS

mé první vetší zkušenosti s RS


O víkendu jsem měl možnost několikráte sedět v této červené Octavii RS, a podělím se s vámi teď o pár ještě čerstvých zážitků.

O vnějšku se moc zmiňovat nebudu, ne že by na mne nepůsobil, ale vzhledem k vytrvalému dešti, jsem byl rychle ve voze a "neobcházel ho".

První z pocitů je hned po nasednutí, příjemná sedačka, dobře fungující větrání a dobře do ruky padnoucí volant. Volant je v průměru malý má však dostatečnou tloušťku věnce, takže dobře padne do ruky.

Motor ihned a poslušně naskakuje, přesedlání na jiné auto znamená vždy adaptaci, v tomto případě byla velmi rychlá. O volantu jsem se již zmínil, pedály poskytují dostatečný protitlak, který některým jiným vozům chybí. Velice příjemně mě překvapilo řazení. Bylo zcela přesné a krátké, ani při přejíždení nerovností apod. nebyl problém tam zvolenou rychlost "dostat". Ovšem hned v první zatáčce jsem pocítil, že sedačky nemají takové boční vedení jaké by byl člověk očekával. Horší je to ještě vzadu, při trochu sportovní jízdě, Vás na zadních sedačkách neudrží ani pás a cestujete jak nepřidělaná taška. Kožený potah sedaček tomu bohužel ještě pomáhá.

Zajímavě řešená přístrojová deska.

Motor je velmi živý, ale pokud ho mohu srovnávat se svojí V6/3.0 tak méně odpouští řidičské chyby. Nemyslím tím, že jste nuceni řadit jak v závodním voze, ale v nižších otáčkách a při rozjezdu není tak pružný, je to logické, přeplňování nedokáže ve všech otáčkách nahradit objem. Zrychlení je plynulé, výrazný zátah se projevuje od 3500 otáček. Zvolené zpřevodování navazuje plynule, tedy pátý stupeň jsem si bohužel nevyzkoušel.

Brzdy jsou dostatečné a oproti mému vozu který má také všechny čtyři kotoučové, vadly daleko později. ABS je zřejmě upraveno a jeho zásahů je podle mě méně, nemohu však soudit, neboť se standartní Octavii s ABS jsem zatím nejel.

Vzhledem k proměnlivému dešti mi ve vozidle chyběl dešťový senzor na který jsem zvyklý.

Hlavní zkouška proběhla na letišti v Aero Vodochody. Bohužel za notného deště a nepřízně počasí, tím spíše musel vůz prokazovat své kvality. Trať byla poměrně dlouhá a byly zde jak technické části tak delší rovné rychlostní části. Sestřih videa je stáhnutelný dále. Zde nejlépe prokazoval své kvality podvozek, stejně výkonné auto jako moje mi nandávalo průměrně 10s na minutu. Nutno ovšem poznamenat, že moje auto s typicky francouzským pérováním, byť snížené sadou sportovních pružin se nedá s Octavií RS srovnávat, při pohledu na záběry z kamery je jasně vidět, že Octavia se daleko méně naklání a daleko lépe se drží v zatáčkách s menším poloměrem.

Video sestříhané z jízdy na letišti (zvenku/zevnitř)

Formát DivX
Délka    2:57
Velikost    15 mb
>>> stáhnout <<<
Pro problémy s kompatibilitou formátů(kodeků) jsem video předělal do formátu DivX (MPEG-4).Snad to již bude bez problémů.  

Poděkovat by chtěl pracovníkům ČSAO Praha, Černokostelecká, kteří mi umožnili vůz řídít a získat zkušenosti i záběry ze závodní dráhy. www.csao.cz

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (18):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení