ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
10. září 2001

Fabia 1.0 - Junior

první vozidla vyrobena



Tak už je to zde, byly vyrobeny první Fabie s litrovým motorem. Automobilka se o tom příliš nešíří, také nejsou prozatím určeny pro český trh. Prvních několik set Fabií s tímto motorem mířilo do Španělska a Portugalska. Právě v těchto státech je vyšší zájem o vozidla s menšími motory. Strategie pro český trh počítá s nástupem těchto Fabií až po vyprodání modelu Felicia, tedy zřejmě jako levného nástupce. Zda o litrovou Fabii bude zájem, je těžko předpověditelné, rozdíl na povinném ručení není zase tak velký. Cena ani parametry nové Fabie zatím nejsou známy. Motor byl původně vyvinut pro malá vozidla jako VW Lupo a Seat Arosa, v těchto vozech však již končí. S motorovým trhem Fabií také může zamíchat připravované ukončení výroby motorů 1.4 a jejich nahrazení novější produkcí nové motorárny v druhé polovině roku 2002.


Fabia pro chudší má jméno Junior
Frankfurt - Velké překvapení připravila na frankfurtském autosalonu automobilka Škoda oznámila, že vyrobí levnější verzi fabie. Bude se jmenovat Junior, na trh přijde už v říjnu a stát má 249 900 korun, tedy o 20 tisíc korun méně než dosud nejlevnější model fabie. Uvedl to Detlef Schmidt, šéf marketingu prodeje Škody Auto. Junior je překvapivou novinkou. Automobilka se totiž až dosud velmi bránila výrobě méně vybavené verze; nový model však je přesně takový. "Chceme nabídnout auto lidem, kteří nepotřebují některé druhy výbavy a hledí hlavně na cenu," řekl Schmidt. Junior bude tedy oproti běžné fabii postrádat například nastavitelný volant, servořízení a drobné změny budou také v interiéru. S litrovým motorem o výkonu 37 kW přijde na 249 900 korun, s motorem 1.4 bude stát o deset tisíc korun více.

Zdroj MF Dnes 12.9.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (47):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení