ŠKODA techweb [homepage]
Akce
14. září 2001

Celostátní sraz Škoda na Štilci 2001

zajímá Vás jak akce probíhala ?


Ve dnech 7.-9.9. 2001 se opět konal celostátní sraz Škoda na stejném místě jako v loňském roce. A to na Štilci. Tento rok se zde sjelo necelých 80 upravených vozů Škoda. Jako vždy na všech srazech byly i tentokráte patrné na vozech různé stupně úprav. Byly zde vozy, které byly jen oplastované, či jen oblečené do „válečných“ barev. Ovšem byly zde k vidění i vozy, jejichž stupně úprav hraničily s přestavbou na zcela jiný automobil, jehož majitel byl zároveň i jeho vlastním designérem a výrobcem.

Sešly se zde různé vozy…

V pátek, kdy byl tento již druhý ročník srazu vozů Škoda zahájen, nebylo prakticky nic k vidění, vyjma upravených vozů, které dorazily již v průběhu pátečního otevření srazu.
Na programu byla prakticky volná zábava, lidé okoukávali „stroje“ svých sousedících „tunerů“ a snažili se vyměňovat si své zkušenosti mezi sebou.

A tady vyvstává první výtka vůči srazu. A to nejen vůči tomuto. Tyto srazy jsou organizovány nadšenci, nejsou organizovány ze zištných či jinak komerčních důvodů. Na těchto srazech jde o předvedení možnosti úprav vozů Škoda a o dokázání toho, že tyto stroje rozhodně ještě nepatří do sběru. V neposlední řadě je zde také silná motivace při organizaci dát dohromady stejně nadšené lidi za účelem výměny a předání zkušeností. Ovšem téměř všude byl velmi silně cítit přístup majitelů, kteří se drželi na svém „písečku“ a nenechali se nikým vyrušit, o předávání zkušeností ani nemluvě. Sám jsem byl svědkem mnoha situací, kdy začínající mladý tuner či mladík, který čerstvě získal svou první Škodu, přišel za majitelem krásně upravené a „našlapané“ Škody a po jeho dotazu byl kolikráte na hranici slušnosti odkázán do patřičných mezí. Dále je stále velmi silně cítit, že majitelé vozů typu Škoda 100, 120, Rapid a podobně se dívají na majitele upravených vozů jako je Favorit, Felicia skrze prsty a opovrhují jimi. Myslím si, že toto není přístup hodný těchto srazů, ani není vhodný vůči lidem, kteří na tyto srazy jezdí.

Průběh soutěží…

Vraťme se tedy k pátečnímu večeru. Prakticky celý večer probíhala volná zábava, která předcházela registraci vozů, které se chtěly zúčastnit tohoto srazu. Poté byla k vidění v podvečer country kapela a žízniví majitelé vozů, kteří zaháněli žízeň Krumlovským desetistupňovým pivem. Čekalo se na sobotu.

V sobotu ráno, kdy dorazily ještě někteří další majitelé vozů Škoda, začalo, byť trochu chaotické, řazení na spanilou jízdu. Jako obvykle se jízda neobešla bez problémů a brzy byla roztrhána. I tak ovšem byla k vidění „nudle“ 50 vozů Škoda jedoucích po hlavních komunikacích, které je dovedly po čase do okresního města Český Krumlov. Tam bylo pro tyto vozy již připravené parkoviště, kde začalo, a to musím podotknou, velmi systematické a přehledné řazení vozů. Podotknout proto, že řidiče nikdo neupozornil, jak mají řadit vozy a výstava vozů proto vznikla naprosto spontánně, přehledně a systematicky. Zde byly vozy vystaveny několik hodin a proběhlo zde také hlasování o nejlépe upravený vůz Škoda.
Po skončení této „výstavky“ se odjíždí zpět na místo původního srazu, tedy na Štilec. Začíná nejočekávanější část srazu, a to soutěže.
Ty se skládají z projetí slalomu, kdy spolujezdec drží z předního okýnka nádobku s kapalinou. Samozřejmě jakákoliv ztráta kapaliny v nádobce je penalizována. Následuje zacouvání do garáže, sestávající se z co možná nejbližšího zastavení zadním nárazníkem u postavené tyčky. Nejatraktivnější část soutěží, akcelerační sprint, probíhá na 400m dlouhé rovince. Zde druhá výtka: pořadatelé nepočítali s vysokými rychlostmi dosahovanými na této rovince a na dobrždění vymezili jen nějakých odhadem 30m. Např. ve svém voze jsem měl na konci této rovinky na tachometru 110 km/h. Ovšem toto může být jen můj subjektivní pocit, který ostatní soutěžící nemuseli sdílet.

Spanilá jízda…

Následovalo vyhodnocení soutěží, které jsme společně s mým přítelem napjatě očekávali.
Výsledky jsou známy: na akceleračním sprintu se umisťujeme na 3. místě (což byl mimochodem překvapující výsledek pro nejednoho účastníka srazu, neboť ve hře byly takové vozy jako Škoda Octavia 1,9 TDi), v celkovém umístění ve všech soutěžích jsme na 5. místě ze 34 soutěžících vozů.
Poté již předání cen a volná zábava. K večeru se začala hrát tanečnější hudba a vyvrcholením byl ohňostroj, který také symbolicky uzavíral sraz. Neděle sloužila k úklidu a odjezdu všech zúčastnivších se posádek.

Pěkná podívaná…

Tento ročník byl rozhodně vydařený, přijely krásné vozy, nechybělo napětí ani setkání „třetího druhu“, při kterém (samozřejmě v mém případě) potkávám lidi dlouho známé přes Škoda Techweb, ovšem osobně nikdy neviděné. Zdravím tedy, Petře (Chipmen), Lukáši, Ríšo…..
Ovšem, jak jsem již napsal, vadu na kráse udělali účastníci srazu a jejich uzavřenost a nesdílnost. Jinak mohu jen konstatovat zábavu a vyjádřit politování nad tím, že těchto srazů je tak zoufale málo.

Autor článku: Realife (Bohuslav Šolc)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora www.sendme.cz/motorsport

Komentáře k tomuto článku (40):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení