ŠKODA techweb [homepage]
Akce
31. října 2001

Český Dakar

trošku neobvyklá AOS


Poslední AOS závod, který jsme jeli, jsme nedokončili pro technickou závadu na vozidle. Potřebovali jsme si "spravit" chuť a náladu, takže jsme hned vyrazili na další závod. Tím byl Podkrkonošský Dakar, který se nejede v Dakaru, jak by se zdálo, ale v Jičíně a okolí. Byli jsme domluveni s našimi kamarády, že odjíždíme z Prahy kolem osmé hodiny ranní a že se pravděpodobně sejdeme na boleslavské dálnici. Přesněji řečeno, že my vyrážíme trochu později a že je dojedeme, což se jevilo jako reálné, protože naši přátelé jeli s Trabantem a my s Felicií. Asi v půl deváté najíždím na boleslavskou dálnici, máme za Trabantem zpoždění asi půl hodiny. Šlapu na plyn. Trabanta jsme nepotkali, ačkoli jsem celou cestu jel 160 km/h. Přece není možné, aby nám ujel, tak rychle nemůže jet. V Jičíně jsme nečekaně brzo. Nacházíme místo startu, ale Marek s Danem nikde. Později se ukáže, že zaspali a tak vyrazili až za námi, z toho důvodu jsme je zřejmě nemohli dojet.

Přejímka vozidel v okresní nemocnici v Jičíně

Podkrkonošský Dakar je soutěž spíše rodinná a zábavná. V posádkách se vyskytují děti, psi, kočky a jiná zvěř. Nejde ani tak o to, kdo vyhraje, ale aby byla sranda. Tímto způsobem se odvíjí i registrace posádek, čeká se až všichni přijedou a pak se teprve startuje. V našem případě čekáme na Dana s Markem. Sešlo se nás nakonec čtrnáct posádek. Po krátké rozpravě se přesouváme na skutečné místo startu, což je parkoviště na kraji Jičína, kde pojedeme jízdu zručnosti. Ještě před ní nám ale rozdají organizátoři testy z autoškoly. Naše posádka sice společnými silami dosáhla druhého nejlepšího výkonu, ale stejně jsme to neudělali. Na jízdě zručnosti jsem shodil jednu PET láhev, což nám vyneslo 10 trestných bodů. Přátelé s Trabantem jeli bez chyby s časem o tři vteřiny lepším. Jak je vidět, na autě nezáleží.

Jízda zručnosti mezi PET lahvemi

První etapa byla navigačně jednoduchá, jednoduchý šipkový itinerář s udáním kilometrových vzdáleností mezi křižovatkami. Do itineráře se ovšem vloudila chybička a první křižovatka nebyla vzdálena 0,8 km, jak bylo uvedeno, ale ve skutečnosti jen 0,08 km. Což jsme zjistili právě po ujetí oněch 0,8 km. Jako zkušené závodníky nás to nemohlo rozhodit a vrátili jsme se na start a první křižovatku projeli po 0,08 km. Během jízdy jsme kromě standardních průjezdních kontrol potkávali i speciální kontroly, na kterých bylo nutno plnit různé testy. Při jednom z nich jsme museli vyběhnout po schodech na hrad vytesaný do skály, tam odpovědět na několik otázek v testu a správné odpovědi zapsat do jízdního výkazu. Takových podobných testů bylo několik a dost často jsme odpovídali systémem SAZKA - SPORTKA.

Po první etapě nás čekal aktivní odpočinek. Orientační běh s mapou po lese (bez buzoly), skládání hlavolamu a speciální "jízda zručnosti".

...z toho máme složit "M" ? Tak takhle to asi nebude...

Speciální jízda zručnosti, naši přátelé s Trabantem, totiž s kolečkem...

Po aktivním odpočinku následuje druhá etapa. Jednoduchý itinerář s průjezdními body, jede se podle mapy. Prostě pohoda. Krátce po startu druhé etapy potkáváme v zatáčce (proč zase v zatáčce) škodovku a v ní dědulu s kloboukem na hlavě. Jel prostředkem silnice. Vážně bych si nerad rozstřelil auto, tak jsem to strhl na stranu a smykem opustil vozovku. Přistáli jsme na trávníku asi metr od rybníka...

Vpravo světlezelený rybník brčálník se nachází...

Pohled z vozu do rybníka je vskutku impozantní...

Vozidlo jsme vyprostili vlastními silami, no prostě jsme vyjeli na zpátečku. Nemusela nás tahat Tatra jako minule. Zbytek etapy už nebyl tak dramatický a úplně normálně jsme dojeli do cíle. V cíli jsme se bavili s ostatními posádkami, ve chvíli, kdy jsem se zmínil, že jsme opustili silnici se ozvalo: "Tak to jste byli vy kdo tam vygumoval tu silnici!" Musel jsem souhlasit, ano byla to naše práce.

Felda a Trabant v cíli

Cíl byl hospodě. Dobře to vybrali. Tak vynikající guláš jsem snad ještě nejedl, vesnice má něco do sebe, to se musí nechat. Zatímco jsme se nacpávali, organizátoři spočítali výsledky a ukázalo se, že ačkoliv na startovní listině jsme s Vítkem měli jména uvedena správně, podle výsledkové listiny jsem dojel do cíle s jiným křestním jménem a Vítkovi se během závodu změnilo příjmení. To nic nemění na tom, že jsme nad očekávání dojeli na 5. místě, Trabantisti dojeli na třetím. Bodový rozdíl mezi námi byl pouhých 11 bodů!!! Když uvážím, že na jízdě zručnosti jsem chytil úplně zbytečně 10 trestných bodů, pokouší se o mě infarkt. Ale co, tady šlo hlavně o srandu a té jsme si užili kopec. Takže zase za rok otočíme klíčkem v zapalování...

Statistika:
 
Najeto Asi 70km
Průměrná spotřeba 6,5 litrů na 100 km
Startovné asi 200,- Kč za posádku - už nevím
Poškození vozidla

 

Tentokrát žádné :-)

Autor článku: BigBen (Ben Rothbauer)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora http://bigben.misto.cz/

Komentáře k tomuto článku (4):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení