ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
19. prosince 2001

Digitální hodiny v otáčkoměru

jak na to


Poprvé jsem toto viděl ve Felicii, kde je to samozřejmě od výroby, a tak jsem se rozhodnul, že to taky zkusím a vcelku se zadařilo. :))
Postup této úpravy je velice jednoduchý a popisovat vám tady, jak se vyndává palubní deska z vozu a následně z ní pak otáčkoměr a jeho rozebrání, je určitě zbytečné, proto přejdu rovnou k samotnému zasazení hodin do budíku.
Koupil jsem si obyčejné digitálky za 50 korun, ty jsou k dostání úplně všude, kdo chce může si koupit lepší a dražší. Celé digitálky jsem rozebral, až mi zůstal jenom samotný strojek a ten jsem pak musel upravit, to znamená na obou stranách udělat výřezy tak, abych ho zasadil mezi dvě nožky, na kterých je uchycen štítek.
A co se týče osvětlení v noci, tak jsem si na ty hodiny nalepil jednu žárovičku (přesně nevím kolik má W, ale jedno je jisté, musí být na 12V, prve jsem tam měl dvě 6V, které byly zapojeny do série, ale pak se mi jedna spálila a nesvítilo to vůbec, tak jsem nakonec koupil jednu zelenou na 12V), ty jsou k dostání v každém obchodě kde prodávají elektrotechnické součástky, je to ta úplně malinkatá.
Tu žárovku, nebo spíše její nožičky, přilepíte k těm hodinám, nejlepší je asi pod displej, sekundovým lepidlem, perfektně to drží.
A co se týče přenastavování času z letního na zimní a naopak, to jsem vyřešil tím, že jsem z těch hodinek oddělal ty spínače, kterými se čas nastavuje a na plíšky, které jsou pod nimi jsem napájel drátky a vyvedl ven na palubku na dvě tlačítka, ale pozor, musíte dávat bacha při pájení, protože na tom plíšku to nechce držet a tak se musí víc prohřát, jenže ouha, oni se prohřejí celé hodinky a je po nich, takže chladit, chladit a chladit. Teď otáčkoměr musím, kvůli těm hodinám, rozebrat jenom když se vybije baterka, což se za rok a nějaký ten měsíc, co to mám v autě, ještě nestalo. Samozřejmě by se dalo udělat to, aby byly napájené přímo z autobaterky, ale to jsem dělat nechtěl. Potom už jenom stačí udělat příslušný otvor do štítku. Já jsem to udělal tak, že jsem okraje hodinek natřel barvou a přitiskl štítek
a pak už je to trefování jednoduší. Navrtat malé dírky a posléze pilovat a pilovat, ale opatrně, neboť štítek je hodně slabý a rád se ohnutím přizpůsobí, tak jak na pilník tlačíte.
A výsledek posuďte sami.
Je pravda, že nejsou přesně uprostřed mezi šroubky, ale je to tím, že ty hodinky nešly z té jedné strany tolik seříznout, a tak jsem si to musel vynahradit na druhé straně..... :o))

Autor článku: Sliver (Jindřich Vlk)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (40):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení