ŠKODA techweb [homepage]
Akce
17. ledna 2002

Tuning sraz Zličín 01/2002

sezóna začíná


Již poněkolikáté se konal tuning sraz na Zličíně. Konkrétně se jedná o lokalitu hypermarketu Globus a jeho spodní parkoviště. Těžko říci, kým byl vlastně sraz zorganizován, nikde žádné organizátory nebylo vidět. Také program by člověk hledal marně, účastníci se bavili dle libosti. Někdy až nebezpečné libosti, testosteronové závody byly vidět (a slyšet) co chvíli. Zajímavé je, že většina mužů si s sebou vzala i své protějšky, které se zde očividně nudily. Když jsem tak chvíli poslouchal jeden dámský kroužek, bylo mi jasné, že rozhodně měli o stráveném večeru jiné představy.
Po pár prohozených slovech s přítomným policistou jsem se dozvěděl, že akce není povolená. Jestli o tom věděl někdo z Globusu těžko říci. Každopádně účastníky nikdo nevyháněl a ani přítomní policisté si nevydělávali na vilu. A to nemyslím obrazně, většině řidičů by za tohle mohli sebrat i rodnej list.
Účast byla tak akorát na zaplnění parkoviště asi 150 vozů a počet lidí odhaduju tak na 250.

V pozadí spodní patro parkoviště Globusu.
 

Burnout
Mezi to, co bylo možné vidět se řadil i burnout, tedy propalování gum na místě, podívaná hezká, tedy asi prvních deset vteřin, pak už nebylo vidět téměř nic. Dým se šířil všemi směry. Po minutce se zběsilým útěkem vyrazil z vozidla řidič a lapal po čerstvém vzduchu. Projíždějící nakupující a globusové autobusy bohužel neměli tak nějak příliš pochopení pro místní řádění. Bohužel dým a hrozný zápach pak zamířil přesně na parkoviště, kde se pod stropem pěkně držel.

Po dvaceti vteřinách již není příliš vidět.

Nonicovo auto (myslím) v obležení kouře z pneumatik.

Kluziště
Vedlejší  nekryté parkoviště bylo průběžně používáno jako kluziště pro sáňky o hmotnostech 800-2000kg. Celistvá pokrývka sněhu a ledu utvořila příjemné prostředí, snad škoda jen těch lamp osvětlení přesně uprostřed, které vytvářely slalomovou dráhu. Možno tu bylo vidět jak bavory tak škodovky, nutno říci, že se vyřádili nastejno. Vozů se sem dostalo občas více než zdrávo, a tak při čtyřech vozidlech už tu nebylo k hnutí.

Sáňkování mělo značnou pozornost.

Audio in/out
Lehce nesouvisejícímu názvu dám hned význam, in je muzika, out je výfuk. Zajímavé je, že většinou se to nesešlo v jednom voze. Vozy s otevřeným kufrem nacpaným reproduktory a zesilovači neměly příliš laděné výfukové soustavy a naopak vozy s laděnými výfuky neměly audiosoustavy první ligy. Jistě až na jednu dvě výjimky.
Otevřených "kufrů" s muzikou vibrující se vším v blízkosti, vhodných tak na ozvučení sálu, zde bylo hned několik. Bohužel, když vám vibrují vnitřnosti v rytmu a navíc jsou vedle sebe tři takovéto vozy a každý hraje něco jiného, tak se efekt trochu ztrácí.

U výfukových soustav si nešlo nevšimnout audiny s čtyřmi koncovkami, z kterých co chvilku šlehaly plaménky. Bohužel všechny tři fotky, co jsem udělal, byly zrovna ve chvílích kdy plamínky nešlehaly...
 

Dav se přelévá
Parkoviště není příliš velké, takže když se někde objevilo něco zajímavého, fungovalo to jako magnet, dav se plynule přeléval k zajímavým úkazům. Jediný, kdo chodil většinou proti davu, jsem byl já, totiž kde nejsou lidi se dá lépe fotit. Obvyklá finta, kdy se zařve "je tady bomba" tady nefunguje, člověk neslyšel pomalu vlastního slova. Ale to už jsem příliš odbočil.
 

Auta
Všechny možné značky, od trabantu po BMW sedmičkové řady. Některá auta vcelku zajímavá, jinde to vypadá jen na přídavná světla a mračítka. Jako obvykle nesměly u spousty aut chybět stroboskopy, ty při nevelkém osvětlení zajímavě dotvářely atmosféru. Jsou asi stejně v módě, jako kdysi barevné zářivky na spodcích vozidel. Ty je teď možné spíše vidět jako doplněk v kufru nebo interiéru. Unikátem, co jsem viděl tedy poprvé v životě. byl oranžový maják umístěný zespodu vozidla, vytvářel opravdu zajímavé efekty.
Škodovek zde bylo pomálu, vezmeme-li jejich zastoupení na silnicích. Dvě tři 120, tři fáčka, dvě feldy a dvě fabie. Zapomenout nemůžu na nápis na zadním okně jedné stodvacítky: "Lepší být mrtvý, než být druhý". Připomnělo mi to také jedenácté přikázání: "Nepředjedeš!". Fakticky hezky bylo udělané jedno červené fáčko. Uvnitř palubka z feldy, kompletně funkční, dveřní výplně také z felicie a zrcátka včetně el. ovládání taktéž. Sportovní sedačka, volant, řadička a pedály a hned bylo znát, kam majitel míří. Na závěr jedna hezká drobnost a tou bylo podsvětlení dveřních klik LEDkami (možná žárovičkami).

Pokud to na první pohled vypadá jako Felicie je to omyl, je to Favorit.
 

Městská vs státní
Pokud vám někomu připadá titulek divný, tak těm, co zde nebyli, to hned vysvětlím. Označení pasuje ne náhodně na městskou a státní policii. Obě složky bylo zde možno vidět. Městskou policii při burnoutu, když si vynucovala průjezd majákem, za což si vysloužila pískot asi stovky přihlížejících lidí. Naopak státní policisté na obvyklé akcelerační dráze podél parkoviště předvedli jak jim akceleruje Felicie. Státní tedy vyhráli 2:0.

MPíci berou čáru a to doslovně, za "obtěžování" při burnoutu si vysloužili vypískání.

Besip ať se snaží
Titulek není náhodně zvolený, Besip se skutečně snaží o bezpečnost všemožně. Bohužel dávat dohromady bezpečnost a tuto akci není možné. I když chápu adrenalinové nálady a vzájemné vyhecování, tak jezdit osmdesát mezi lidmi podle mě není normální. Tak bych taky očastoval ty, kteří ukazovali akceleraci svých vozů přímo na parkovišti mezi procházejícími lidmi. Při tom nelze nevzpomenout na problémy v Brně, kdy diváci také vstupovali do dráhy. Tady to ovšem byla chyba těch řidičů, že ukazovali svou schopnost sešlápnout plynový pedál (což jistě nelze než obdivovat), přímo mezi lidmi, kteří jen občas stačili uhnout. Ti rozumnější sílu motorů alespoň předváděli na vnější komunikaci okolo parkoviště. V tomto kontextu je až neuvěřitelné, že se celá akce po dobu mé přítomnosti obešla bez incidentů.

Tak takhle nějak se předváděly výkony motorů mezi diváky.

Zhruba od osmé se začali účastníci pomalu rozjíždět a já se musím přiznat, byl jsem mezi prvními. Počasí bylo totiž mrazivé a dalo dost práce od prstů dostat foťák. Výsledky si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (31):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení