ŠKODA techweb [homepage]
Ostatní
21. ledna 2002

AAA vs. Reflex

aktuální téma posledních dnů


Minulé dny nám daly zajímavou možnost seznámit se se stanovisky dvou táborů. Na jedné straně nespokojení zákazníci a článek v Reflexu, který si můžete přečíst zde.
Na straně druhé vyjádření Automotive Group, konkrétně jejího jednatele pana A.J.D. které si můžete přečíst zde.

Nalézt pravdu asi není možné, ale dal jsem si tu práci a analyzoval "výpovědi" obou stran.

Na straně Automobile Group jsou především tři fakta:

  • Nikdo zde nenutí zákazníky nakupovat, nikdo je nenutí podepisovat něco, s čím nesouhlasí, případně něco, co si nepřečtou.
  • U starších vozidel je nutno počítat se závadami.
  • Nespokojených zákazníků se zdá být malé procento v celkovém objemu uskutečněných obchodů.


Naopak proti Automobile Group hovoří tři skupiny podezřelých operací:
Zde je důležité vědět, že vycházím z publikovaných vyjádření zákazníků A.G.

  • Klamavá reklama  (konkrétně body kvalita, bezplatné rádio a pojištění, vrácení peněz). Minimálně zde chybí například vyjádření, že v těchto a těchto případech nemáte na toto nárok apod. Takže být já tím zákazníkem, kterému bezplatné rádio a pojištění naúčtují, asi jim to jdu omlátit o hlavu. Stejně jsme na tom se zárukou vrácení peněz, pokud chtěl nejmenovaný zákazník vozidlo vrátit a po 14 dnech a zhodnocení vozidla mu odmítli vozidlo vzít zpět a přišel o cca 35% ceny vozidla, tak je to více než pochybná záruka.
  • Dezinformace prodejce (konkrétně zamlčení faktů o vozidle). Například o ujetých kilometrech, zda je vozidlo po havárii, zda má platnou technickou, zda jsou různé zálohy vratné atd. Obecně se dá říci, že podle výpovědí zákazníků, prodejce neposkytuje informace, které nejsou v jeho zájmu. Případně mění stanoviska dle potřeb. Pokud prodejce neinformuje kupujícího o takových závažných faktech jako, že auto bylo havarované, dále ho neseznámí se skutečným stavem vozidla, je to podle mě podvod. Jde ovšem také o to, zda dané praktiky nejsou užívány obecně v prodeji vozidel. Podle mě ne.
  • Rozpor mezi vyjádřením A.J.D. v reakci na článek v Reflexu, kde píše cituji "Vozy prodávané v AAA AUTO Praha jsou obecně kvalitnější než v jiných bazarech. Výkupčí firmy odmítnou v průměru 1300 z 2000 aut, která lidé nabídnou k výkupu.", proti tomu ovšem stojí fakta lidí, kteří si zde koupili vozidlo označené autobazarem jako náležející ke skupině C, tedy cituji "stav vozu je horší než dobrý, tedy je nezbytná důkladná technická kontrola automobilu a oprava všech jeho agregátů, zejména... ". Česky máme pro tento stav vozu odpovídající název VRAK. Na jedné straně hovoří tedy pan A.J.D. o kvalitních vozech, na druhou stranu píše společnost, jejímž je jednatelem, ve svých smlouvách něco jiného.  Samozřejmě je tady další možnost, že prodávané vozy nejsou "vraky", ale pouze se takto právně jistí, aby nemuseli vyřizovat případné reklamace, v tom případě je bohužel asi zákazník ten hlupák, že si nepřečte řádně všechny dokumenty.

Osobní zkušenost s tímto bazarem nemám a proto nemohu soudit. Včera jsem však slyšel příběh jednoho známého, kterého jistě pan A.J.D. považuje za spokojeného zákazníka. V roce  lednu 2001 si pan xy, odborník přes počítače, šel sem koupit vozidlo. Vyhlédl si Škodu Felicii ve slušném stavu, po zkušební jízdě souhlasil, že vozidlo zakoupí. Platil v hotovosti a proto nebyly problémy s leasingem či dalšími službami. Problém nastal však v okamžiku, kdy mu přišly poštou doklady od vozidla. Přišel totiž jenom TP. Po telefonickém dotazu, kde je OTP, mu bylo sděleno, že vozidlo nemá platnou technickou kontrolu a proto, že OTP dostane až po technické kontrole. Tato skutečnost mu nebyla při prodeji sdělena. Osobně bych to viděl jako podvod, protože mu to dočasně znemožnilo užívání vozidla a především hodnota i cena vozidla bez technické prohlídky jsou jiné. Protože však tento člověk potřebuje vozidlo k práci, jezdí denně, tak si všechno zařídil a zaplatil sám a neztrácel čas zbytečným vyřizováním s bazarem. A.G. ho tak klidně může považovat za svého spokojeného zákazníka. Pro přesnost nutno dodat, že vůz neměl platnou technickou ani v den prodeje.

Snažil jsem se nalézt objektivní fakta na obou stranách, ale to jistě není možné, už proto že jsem člověk, proto rozhodnout se musí každý sám. Prosím berte celý článek jako námět k diskuzi a podnět k zveřejnění vašich ať již pozitivních nebo negativních zkušeností.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (110):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení