ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
7. února 2002

Zapojení blinkrů

pro Favorit/Forman s palubkou z Felicie


Zdravím všechny, co si upravujete svoje Škodovečky.

Tak jsem si ve svém Formanu 93 vyměnil palubku za tu z Feldy a všechno bylo v pohodě, až přišlo na přepojování tlačítka pro výstražné blinkry. Jak zapojit ten spínač z Felicie na konektor co je ve Fáčku? Na první pohled dost těžké (aspoň pro mě :) ) tak jsem si vzal na pomoc chytrého Filipa a je to :).
Viz. schéma.


Schéma se po kliknutí zvětší.

Legenda

Jenom chci ještě upozornit, že jsem měnil jenom horní část palubky a přístroje jsem nechal původní Favoriťácký.

Popis zapojení:
Takže změny jsou až za konektorem připojení přerušovače spolu se spínačem výstražných blinkrů, nic za konektorem směrem do auta se nemění to je první dobrá zpráva :). Druhá dobrá zpráva když jsem to zapojil já, tak vy taky :) konec zpráv.
K tomuto provedení zapojení potřebujete 1 palubku z Feldy :), 1 přerušovač z Feldy , jednu usměrňovací diodu pro dostatečný proud (já jsem použil diodu až na 20A) a hromádku kontaktů a v mém případě ještě pár pojistek :).
Schéma je nakresleno ze strany kontaktů. Původní konektor ve Favoritu, na který se to všechno připojí má na své spodní straně malé číslování, které souhlasí s číslováním na schématu. Číslování spínače na schématu je moje pracovní, nevím, jestli je to tak skutečně, je to orientováno podle těch umělých "pacek", při pohledu ze strany kontaktů jsou dole. Dioda je tam proto, aby svítila i kontrolka varovných světel u budíků. V případě, že kontrolka bliká nejen při použití varovných světel, tak máte diodu zapojenou opačně. Když Vám nevadí, že kontrolka bude nefunkční, nemusíte shánět diodu a zapojovat kontakt č. 8 na konektoru, v  tomto případě bude blikat jen tlačítko. Je nutné použít přerušovač z Felicie, protože ten z Favorita neutáhne v tomto zapojení výstražné blinkry s požadovanou frekvencí spínání. No už mě nic nenapadá tak hodně trpělivosti a malou spotřebu pojistek.
Schéma a řešení problémů Filip Jankovec.
Vytváření problémů Hornet a jeho Forman, no a taky jsem to zapojil :).

Autor článku: Hornet (Miroslav Sršeň)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (26):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení