ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
22. února 2002

Škoda 120 s motorem vpředu

unikátní, avšak trochu šešlý automobil


Asi před rokem se ke mně dostaly první fotky tohoto vozu, nejdříve jsem si říkal že to bude nějaká sranda v photoshopu, jako jiné fotky které dotávám, ale na to byly ty fotografie příliš detailní (fotogalerie/speciály).
Před pár dny jsem dostal mail v kterém bylo uvedeno nové stanoviště tohoto vozu. Neprodleně jsem se tam vypravil. Bohužel se mi nepodařilo mluvit přímo s majitelem, takže mám jen některé zprostředkované informace a to co jsem zjistil důkladným obhlédnutím vozu.

Vůz je postaven na základě škody 120.

Zepředu vypadá jako Škoda 120GLS, někdy tak z roku 81-83. Akorát blatníky vypadají šiřší, než u klasické "užovky".

Již při prvním pohledu z boku je však jasné, že přední náprava  je posunuta značně dopředu.

Lépe je však posunutí nápravy vidět v porovnání s běžným vozem Š120L.

Zadní část je již podstatně zajímavější. Světla podobná těm z Š100, víko kufru nezvykle tvarované, proto aby se snížila nakládací hrana kufru. Zámek není nikde vidět, dá se předpokládat, že kufr měl stejný systém jako u jiných, tj. páčku u řidiče, nebo u zadních dvěří a převod bowdenem s lankem.

Interiér je shodný s typem Š120L té doby, kulaté přístroje s chromovanými rámečky (bez otáčkoměru), sedačky bez opěrek, pevné pásy, standartní palubní deska. Zadní okno není vyhřívané. Nebylo vidět že by byl zvětšený, nebo upravený tunel. Podle interiéru by se dalo soudit tak na rok výroby 80.

A je čas jít pod vůz.

Nejdříve jsem se zanořil s fotoaparátem vzadu, je vidět podlaha zavazadlového prostoru a prolis na náhradní kolo.

Poté jsem šel logicky vyfotografovat přední část.

Byl jsem překvapený když jsem zjistil, že vůz nemá přední náhon, až do této chvíle jsem se totiž domníval že se jedná o koncepci všechno vpředu.

Takže opět následovala cesta dozadu.

Zde se mi podařilo vyfotit zadní rozvodovku s diferenciálem, kloubové hřídele a z obrázku je i zřejmé že vůz má vlečená ramena. Z další fotografie, která se však přiliš nepovedla je vidět vedení hřídele přes vůz středovým tunelem. Výfuk je pak tažen pod vozem.

Pod kapoty jsem se bohužel nemohl podívat, takže nevím jaký motor ve vozidle je. Vzadu je zavazadlový prostor zřejmě dotažen až k zadním sedačkám a jejich sklopením pak může vzniknout již zajímavý přepravní prostor.

Vůz je momentálně nepojízdný, podle dálniční známky by se dalo soudit že naposledy jezdil v roce 95.

Podle informací našeho čtenáře, byl tento prototyp vyroben v ÚVMV pro účely testování možnosti použití některých dílů. Vozidlo taktéž prý bylo dříve vybaveno automatickou převodovkou. Další informace jsou v knize L a K - Škoda 1895 - 1995 II. díl. (ta velká černá bichle). Ondřej Volf
Podle informací které mám z druhé ruky se majitel bude snažit o jeho renovaci a uvedení do provozuschopného stavu.
Doufám, že se mu to povede a uvidíme tento jistě unikátní vůz třeba na některém ze srazů.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (46):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení