ŠKODA techweb [homepage]
Akce
8. dubna 2002

1.kolo Mistrovství Podřipska

AOS


Poprvé v tomto kalendářním roce jsme vyjeli na závody o velikonočním víkendu. Po pravdě řečeno, celou zimu jsme stáli a tak jsme se na to těšili jako panic na první pí.... K závodění se nechal ukecat i Marek a Honza z naší škodovácký konference a tak jsem jim týden před závodem dával školení o pravidlech AOSu. Jak bylo školení úspěšné, zjistíte v následujících řádkách. S Víťanem jsme se před prvním závodem rozhodli pro klamání nepřítele a vyjeli jsme úplně jiným vozem než obvykle. Tovární značka Škoda Felicia byla zachována, jen se nám trochu zkrátila a změnila barvu.

S Markem a jeho navigátorkou jsme se potkali na výpadovce z Prahy - u Agipu. Další sraz byl na 8. km dálnice směr Teplice, tam měl čekat Honza. Chybička se vloudila, Marek se se svým Rapidem tak rozjel, že jsme mu s Feldou málem nestačili. Vítek chtěl pořád řadit 6. rychlostní stupeň, ale nemohl ho najít. 

Rapid předjíždí všechno, co se dá...

Poznámka pro Dana: Dane, kliknutím na obrázek se ti zvětší. - Ten obrázek, samozřejmě.

Honza vyhlížel na 8. km dálnice zeleného Rapida a modrou Feldu. Klamání nepřítele se podařilo, zelený Rapid se sice kolem přehnal, ale Felda byla červená a zastavili se až na 18. km dálnice. Honza byl zmaten, ke šťastnému shledání nám pomohly mobilní telefony. Start byl v Roudnici nad Labem, díky mojí bravurní navigaci jsme ho našli bez problémů. Naši kolegové - Trabantisti - nás už vyhlíželi, ale nepoznali nás! Zmátli jsme je barvou svého vozu. Chachacha. Na startu bylo 28 posádek s automobily všech možných značek.

Někteří měli speciální vybavení, aby nezabloudili kolem zeměkoule...

Poznámka pro Dana: Dane, i tento obrázek se ti zvětší po kliknutí na něj.

Itinerář byl psán trochu netradičním způsobem. První věta: "Na hlavní silnici nejprve splň soutěžní úkol č.1 a pak nejezdi z kopce." Mne nejdříve jako navigátora trochu zmátla, zvláště, když soutěžní úkol č.1 zněl: Kolik stojí nafta?

Ze startu jsme tedy vyjeli jedinou možnou cestou až na hlavní, tam jsme potkali benzínovou pumpu a tím i pochopili soutěžní úkol. Pak už jen zbývalo nejezdit z kopce... Většina trasy vedla po Roudnici a okolí a myslím že byla dobře vybraná. Navigačně mi nejvíce dala zabrat část itineráře, kde jsem musel vynášet do mapy jednotlivé body zadané pomocí azimutů. Bylo mi divné proč na startu rozdávají úhloměry, tak jsem si jeden vzal, teď jsem ho poprvé za 2 roky ježdění AOSu potřeboval.

Voda poblíž silnice? Proč jsem si vzpomněl na to, jak jsme málem skočili loni do rybníka...?

Poznámka pro Dana: Dane? Tvoje předstartovní poznámky o rybnících na trati byly velmi nevhodné...

Největší sranda byla část itineráře, která byla ve formě fotografií. Podle těchto fotek jsme měli sledovat modrou dodávku. Vítek jezdil ovšem moc rychle, takže jsem chvílemi nestíhal přehodnocovat, zda ta ulice na fotce je opravdu ta ulice před námi. Na trase jsme dojeli kolegy s vytuněnou škodárnou, stejně jako my zastavili v jedné vesničce, aby se poradili nad mapou. V tu chvíli se seběhla místní mládež, kde jejich věk zcela určitě dosahoval hodnot menších než 12. A zahrnuli tuto škodárnu obdivnými komentáři vy stylu: "Ty píčo! Ty krávo! Ty mr...! To je bomba, čum na ty kola..."

Náctiletí byli unešeni touto škodárnou - fakt nebyla špatná.

Poznámka pro Dana: Jestli jí chceš vidět větší, tak na ten obrázek klikni myší.

Bohužel závod měl i malou černou tečku, o kterou se postaral jeden samozvaný strážce pořádku v obci Dušníky, kterou se již tradičně projíždí. Zaparkoval svojí Felicii tak, aby schválně blokoval průjezd. Tím posádkám, které jely v druhé části startovního pole, zkomplikoval plnění jednoho soutěžního úkolu a orientaci v itineráři, protože bylo nutno volit náhradní trasu. Pokoušel jsem se s tímto člověkem diskutovat, ale jeho IQ to zjevně neumožňovalo.

To je on! Škoda, že odlesk slunce způsobil jen částečnou čitelnost SPZ a on před foťákem utekl.

Poznámka pro Dana: Můžeš si to zvětšit. Hádej jak.

Při jízdě zručnosti jsem si já pako blbě najel a při couvání do garáže shodil jednu tyčku. Tím jsme získali zbytečné trestné body a obsadili tak 9.-12. místo, čtyři posádky měly stejný čas - to jsem ještě neviděl.

Plánek jízdy zručnosti.

Poznámka pro Dana: Když si ten obrázek zvětšíš, tak pořád nedosáhneš reálné velikosti té jízdy zručnosti.

Do cíle jsme dojeli všichni v pohodě a zdrávi. Cílem i startem byla restaurace "Na rejdišti", kde jsme s Vítkem vymlaskli pivo a svíčkovou se šesti. Marek se svojí navigátorkou při jejich prvním závodě excelovali, protože byli LEPŠÍ!!! než my, co už jezdíme druhým rokem. GRATULUJEME!!!

Zleva: Marek, Vítek, Marek s Gábinou (to je ta blond, co umí navigovat), Honza s Luckou. Zády sedí Dan a u foťáku Ben.

Poznámka pro Dana: Dane, fotku si můžeš zvětšit, ale sebe neuvidíš, protože sedíš zády k fotografovi, to jsem já, takže mě taky neuvidíš.

Osoby, obsazení a umístění:

2. místo - Marek a Dan - Trabant Combi

7. místo - Marek a Gábina - Škoda 130 Rapid

8. místo - Ben a Vítek - Škoda Felicia

15. místo - Honza a Lucka - Škoda 120

Ohlasy v cíli: Někteří jedinci se divili jak to, že nás Marek s Gábinou předjeli, že? Já na tom nevidím nic divnýho, prostě jsem jim dobře vysvětlil pravidla. Dan měl nějaké poznámky na moji adresu ohledně mých reportáží ze závodů. PRÝ TAM DÁVÁM MOC MALÝ FOTKY!!! No, doufám, že po dnešku už Dan s fotkama nebude mít problém.

Autor článku: BigBen (Ben Rothbauer)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk


Stránky autora http://bigben.misto.cz/

Komentáře k tomuto článku (5):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení