ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
22. května 2002

Podsvětlení středového panelu

nutnost zvláště pro kuřáky


Zdravím všechny šikovné lidičky a hlavně ŠKODOVKAŘE. Lbí se mne jak si škodovkáři svoje autíčka šlechtí a to za pár korun.Najdou se mezi nimy i lidé kteří se o své rady dokážou podělit a pomoci tím ostatním.To se mne líbí a proto se pokusím přispět svou troškou do mlýna.
Tedy jak vše začalo?
V naší škodovce (š105) byl neustále špinavý a ohořelý vypínač od "varexů" neboli odatavného trojůhelníku a to mě štvalo a proto jsem se snažil namontovat led diodu přímo do popelníku ale neustale mě obtěžoval kabel při vyndavání popelníku.Proto jsem se naštval a odmontoval celý panel včetně páček od topení (panel drží zespoda na dvou křížových šroubech).Z panelu jsem vymontoval celý popelník (křížový šroub nad popelníkem).V plastu držícím popelník jsem zezhora vyvrtal dvě díry o průměru 5mm a vteřinovým lepidlem přilepil dvě zelené led diody (poror led diody mají anodu a katodu neboli +a- tedy až je budete lepit dávejte pozor aby směrem ke středu popelníku směřovala od jedné diody ANODA a od druhé KATODA.Dá se to poznat jednoduše podívejte se z boku na diodu a v ní bude jedna packa delší a druhá kratší.Kratší se připojí na + mezi diody se napájí odpor 680 ohmu a na delší packu se napájí - drát.
Dále jsem podsvětloval vypínače (od topení a od ventilátoru). Sundejte kryt od přepínače (normálně zatáhnout) pod krytem je matka tu povolte a vyndejte přepínače.Povolte kontrolku od trojůhelníku a vypadne takový kus plechu.Ten vyndejte a rozměřte si dirky na diody (pozor počítejte i s matkami a podložkami od přepínačů) vyvrtejte dirky 3,2mm (jednu nalevo druhou napravo od každého přepínače) zalepte diody(o průměru 3mm) pozor na + a -!!!Propojte odporem a připajejte drátky.
Další věc která mě nenechala klidným byli páčky od topení. Proto jsem odšrouboval oba šroubky které je držely,sundal plastové konce a vypadl na mě čelní plastík do něj jsem nalepil 5mm diody a to takhle:Vždy mezi páčky jednu nahoru a jednu dolu tak aby svítily naproti sobě ty dvě nad sebou propojil odporem a připolil drátky.Pro tyto drátky vyvrtal dirky v plechu který drží páčky a protáhl kabey od kterých sem propojil i s ostatními (plusové s plusovými a mínusové s mínusovými) mínus připojil a kostru karoserie (vyvrtal dirku v plechu a šroubkem přitahl).Plusový drát připojil na pojistkovou skříňku ( 3 pojistka) A hlavně POZOR všechno pořádně IZOLUJTE!!!

Autor článku: PP (Petr Prchal)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (45):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení