ŠKODA techweb [homepage]
Motor
1. července 2002

Karburátor Š105-120

čištění, úprava


Tak na úvod:
Proč jsem se začal tímto problémem zabývat? Podle návodu zde z Techwebu jsem leštil sací potrubí. Všechny majitele starších (tzv. Aček 105, nevím jak je to u tzv. Emka) varuju před originál potrubím. Jsou v něm vyvrtané dvě díry pro každou komoru zvlášť a propojené kanálem. No pro průchod paliva z druhé komory nic moc. Nehledě na tzv. šetřič (ten kus plechu mezi karburátorem a potrubím), má jednu díru na hlavní komoře normální a v té druhé má takovou bestiálnost, která omezuje průchod paliva z druhé komory.
Tedy potrubí jsem měl jiné ze Š110R a protože má o hodně lepší tvar, vyleštil jsem toto potrubí. POZOR u tzv. EMKA SE TOTO POTRUBÍ NEDÁ POUŽÍT, PROTOŽE NEMÁ VÝSTUP PRO POSILOVAČ BRZD!!! Plech mezi karburátorem a potrubím jsem úplně vyhodil a nasadil karburátor přímo (přes dvě papírová těsnění).
PS: Až budete leštit potrubí tak si kupte vagón oříškové čokolády, ta je prý dobrá na nervy.
A teď k samotnému KARBURÁTORU:
Jelikož jsem ho měl sundaný, chtěl jsem na něm vyčistit trysky atd. Proto jsem ho rozebral. A to se nemělo stát. Co jsem v něm uviděl, bylo otřesné. Nejprve mě zaujalo takové bahýnko na dně. Vzal jsem hadr a vytřel ho. Dále to šlo rychle. Začal jsem vyndávat trysky a kreslit si na papír kam patří!!! Dále šly ven vzduchové trysky, komora sytiče, podtlaková membrána od druhé komory, nastavovací šrouby bohatosti směsi a šroub na regulaci otáček motoru, akcelerační pumpa atd. Dále mě zaujal šroubek nad akcelerační pumpou, pod kterým je skleněná kulička velká asi jako brok do vzduchovky. Ta funguje jako zpětný ventil k akcelerační pumpě a nastavuje se šroubkem tak, aby se přes ni nasávalo palivo a přitom nespadla do akcelerační pumpy. Takže bacha, musíte nastavit nejprve tento ventil, než nasadíte zpátky akcelerační pumpu. No nakonec to skončilo tak, že z karburátoru zůstal akorát ten skelet a co se dalo vyndat skončilo na stole.Tento skelet skončil v nádobě s acetonem a v ultrazvukové pračce. Vypral se dokonale. Dále jsem přihodil všechny větší díly z venku.Trysky jsem si nechal nakonec a vypral je v čistém acetonu a toluenu. Když bylo vše vyprané, profoukal jsem všechny kanály stlačeným vzduchem. A teď jsem začal všechno skládat zpátky. Našrouboval trysky. Koupil nové šrouby na regulaci bohatosti směsi a regulaci otáček (prodávají zvlášť šrouby a zvlášť gumičky, takže příjemnou zábavu, až je tam budete nasazovat). Patří do drážek blíže k hlavě šroubu. Další gumička je na trubičce, která vstřikuje palivo do komory (od akcelerační pumpy), ta patří dolu do spodního zářezu. Dále jsem koupil všechna těsnění.
Cena?
Větší šroub      45 Kč
Menší šroub     25 Kč
Gumičky         2 x 20 Kč
                      2,5 Kč
Těsnění           5 Kč
                      2 x 2,50 Kč
                      5 Kč
Takže ani ne kilo. Pro šťouravce 89,50 Kč.A kde?Jsem z Prahy a poblíž práce mám v Krči autodíly. Jestli chcete adresu, tak to je:
Autodíly
Jaroslava Čermaková
Štúrova 1307
142 00 Praha 4
Tel.02/4727043 nebo www.autodilykrc.cz
Myslím, že se to více nežli vyplatí koupit všechny tyto věci nové, už kvůli těsnosti a tím pádem se benzín neodpařuje ven. Dále nepřisává vzduch a mnohem lépe se nastavuje. Těsnění mezi karburátorem a  membránou od druhé komory zase zlepšuje připínání druhé komory. Celý karburátor jsem složil a namontoval zpátky.
Nastavení?
Vzal jsem šroubovák a nastavil nejprve bohatost směsi tak, aby šlo auto pěkně za plynem. Mně to vyšlo tak, že jsem zašrouboval šroub na maximum přidal sytič a nastartoval. Motor naskočil na první nastartování (napumpujte si benzín ruční pumpou a před startem šlápněte 2x nebo 3x na plyn). Stoupnul si za auto a jednou rukou stáhnul sytič na karburátoru, přičemž druhou držel táhlo od plynu tak na 1/4 plynu. Vzal si šroubovák a začal povolovat a přitahovat bohatost směsi, až se motor pěkně chytal za plynem. Dále nastavil otáčky na volnoběh asi na 800 ot./m, nemáte-li otáčkoměr, tak "baj voko", aby motor nechcípal.
Výsledek celé srandy? Jedním slovem? Paráda. Motor si jenom přede a to bude asi tím potrubím. Ale jde krásně do otáček. No je to dost podstatný rozdíl.
Ještě malinká rada: Kupte si benzínový filtr, který se dává na hadici mezi čerpadlo a karburátor. Dále vyměňte všechny hadice od karburátoru. Filtr stál 40 Kč (nevím, kolik stojí v Krči, kupoval jsem ho jinde) a hadice byly v mém smetišťátku k autu takže nevím.

S pozdravem "Škodě zdar"

Autor článku: PP (Petr Prchal)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (72):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení