ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
11. července 2002

Vypínač ventilátoru chlazení

a drobnost při výměně přístrojovky


Nabídnu jednodušší verzi přídavného vypínače ventilátoru chladiče, než jsem našel tady na
techwebu. Tento problém jsem již před nějakým časem řešil také a šel jsem na to naprosto
jednoduše. Vycházel jsem z teorie, že potřebuju zapnout ventilátor z kabiny při jízdě. Když to
nedokázali konstruktéři v Mladé Boleslavi, budu si muset poradit sám, a proto jsem nejprve napojil další drát k ventilátoru a přivedl ho do kabiny. Přes vypínač připojil a ještě přidal
kontrolku. To celé zapojil na 1 pojistku. Tím jsem si myslel, že je vše vyřešeno. Omyl nebylo. Na to jsem přišel, když auto nechtělo startovat a mžourala na mne kontrolka od ventilátoru.No lidi, v létě roztlačovat auto, když je Vám horko i bez roztlačování nic moc. A proto jsem dostal spásný nápad, připojit tento vypínač přes druhou pojistku. Ze začátku všechno fungovalo jak mělo a já si opět myslel jak jsem na to vyzrál. Opět omyl. Jednoho dne se čidlo na chladiči vzpamatovalo a já jenom koulel očima, když jsem držel v ruce klíčky a motor si spokojeně poblafával. A proto jsem se už vážně na.... a když jsem viděl zase tu svítící kontrolku, bylo jasné odkud vane vítr, a proto jsem celé zapojení doplnil o diodu, kterou jsem připojil na přestřižený kabel k vypínači (od druhé pojistky). Od té doby vše funguje jak má.

Výměna přístrojové desky ("budíků")
Já vím, že je to sice banalita, ale je tam takovej malinkej háček.
Měnil jsem budíky u Š105S a místo nich jsem dával budíky ze Š120LS. Vyšrouboval čtyři šroubky a vyndal staré budíky, odpojil dráty na konektorech a staré budíky vyndal. Vzal nové a připojil dráty od otáčkoměru a od kontrolek na mlhovky (moc se mě s tím nechtělo zatěžovat, tak jsem tam dal el. čokoládu, jinak se tam dají dodat protikusy ke konektorům). Ale.....Teď přišel ten problém, na který chci upozornit. Tzv. náhon od tachometru jsem přišrouboval k tachometru a chtěl zastrčit budíky do palubky a přitáhnout šroubky, ale ony tam nešly. To mě samozřejmě moc nepotěšilo. Je to tím, že náhon od tachometru vede takovou tou příčkou do kufru, ve které jsou dvě díry. Jedna je pro takové ty staré tachometry, jako byly u Š100-110. Další je pro budíky od 105L výš. Takže jednoduše řečeno, musíte náhon vyndat do kufru a prostrčit ho druhou dírou zpátky. Pak tam budíky zajedou a je klid.
Ještě malinkatá rada: Já jsem dával budíky z Emka, protože jsou zeleně podsvětlené, tachometr má denní počítadlo a palivoměr neskáče sem tam při projetí zatáčkou, navíc je v něm kontrolka na rezervu paliva a to staré místečko se dá použít třeba pro kontrolku vytápění zadního skla.

Autor článku: PP (Petr Prchal)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (37):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení