ŠKODA techweb [homepage]
Technická data
12. července 2002

Škoda Fabia model 2003

převzaté oficiální informace



ilustrační foto

Škoda Fabia model 2003 nabízí

  • vyspělý motor  Škoda 1.2 HTP/40 kW nové generace
  • vysoký točivý moment, nízká spotřeba, klidný, vyrovnaný a tichý běh
  • nižší sazba povinného ručení
  • rozšířená nabídka výbav, nové barvy
Společnost Škoda Auto zahajuje od srpna 2002 dodávky vozů řady Škoda Fabia v provedení modelového roku 2003. Kromě dalších změn je největší novinkou zavedení nového motoru Škoda 1.2 HTP/40 kW.

Motor Škoda 1.2 HTP/40 kW je prvním představitelem zcela nové generace vyspělých pohonných jednotek vyvinutých a vyráběných firmou Škoda Auto pro automobily řady Škoda Fabia a další vozy koncernu Volkswagen. Zkratka HTP (High Torque Performance) v označení motoru symbolizuje jednu z jeho největších předností – vysoký točivý moment 106 Nm dosahovaný již při nízkých otáčkách, což se příznivě projevuje na pohodlí, pružnosti a plynulosti jízdy.

Motor Škoda 1.2 HTP/40 kW  je řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem. Nový motor se díky své pokrokové konstrukci vyznačuje nízkou hlučností, plynulým  a kultivovaným během s minimem vibrací. Blok i hlava válců jsou zhotoveny z hliníkové slitiny, což se společně s širokým využitím plastů a dalších moderních materiálů projevuje na nízké hmotnosti agregátu. Ventilový rozvod je OHC se dvěma ventily pro každý válec.

Zdvihový objem nového motoru je 1198 ccm (automobil vybaven tímto agregátem je např. v ČR zařazen do kategorie vozů s nižší sazbou povinného ručení), dosahuje maximálního výkonu 40 kW při 4750 ot./min a maximálního točivého momentu 106 Nm při 3000 ot./min. Motor Škoda 1.2 HTP/40 kW splňuje s rezervou emisní normu EU 4, která v zemích EU začíná platit až v roce 2005.

Automobil Škoda Fabia 1.2 HTP/40 kW dosahuje příznivé hodnoty kombinované spotřeby 5,9 l/100 km. Průměrná spotřeba mimo město je přitom 4,8 l/100 km a ve městě 7,9 l/100 km (podle normy EU 99/100). Maximální rychlost vozu je 150 km/hod.

Nový agregát Škoda 1.2 HTP/40 kW nahrazuje motory Škoda s rozvodem OHV – typy 1.0 MPI/37 kW a 1.4 MPI/44 kW. Jejich výkonnější verze 1.4 MPI/50 kW zůstává nadále v nabídce.

Prodejní cena modelu Škoda Fabia Junior 1.2 HTP/40 kW v základní výbavě je 259.900 Kč (včetně DPH), cena verze Škoda Fabia Classic 1.2 HTP/40 kW je 279.900 Kč a verze Škoda Fabia Comfort 1.2 HTP/40 kW 316.900 Kč. Vozy Škoda Fabia vybavené novým motorem 1.2 HTP/40 kW lze objednat i v žádaném provedení Škoda Fabia Fresh Edition za výhodnou cenu 239.900 Kč (verze Junior), resp. 259.900 Kč (verze Classic).

V  souvislosti s náběhem nového modelového roku dochází také k rozšíření nabídky o některé zákaznicky žádané mimořádné výbavy.

Novinkou je například možnost objednat k airbagu spolujezdce jeho vypínání. Airbag spolujezdce lze pak v případě potřeby dočasně deaktivovat pomocí klíče v odkládací schránce v přístrojové desce. Na vypnutí airbagu upozorňuje řidiče kontrolka umístěná ve středu přístrojové desky. Na zadní sedadlo se nyní na přání zákazníka montuje bezpečnostní prvek - třetí hlavová opěrka.

Automobily řady Škoda Fabia je možné vybavit například xenonovými světlomety s automatickou regulací nastavení výšky, navigačním systémem, nebo signalizaci vzdálenosti při parkování. Do modelu Škoda Fabia Junior se nově na přání zákazníka montuje i posilovač řízení (další vozy řady Škoda Fabia jsou již sériově vybaveny elektrohydraulickým posilovačem řízení). Rozšířena byla také barevná paleta o dvě nové barvy - červenou Corridu a modrou Laser.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (54):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení