ŠKODA techweb [homepage]
Karosérie
25. července 2002

Premiestnenie SPZky

na naraznik na Skode 120


Urcite uz mnohi z Vas videli na sportovo upravenych autach premiestnenu zadnu spztku (tabulku s evidencnym cislom - ponovom) z povodneho miesta na naraznik. Mne sa tato myslienka zapacila a tak som to spravil aj na mojej skodovke.Tu je strucny navod, je to praca nenarocna a zvladne ju asi kazdy.

Potrebny material: plast ako na prednom narazniku (toto sa tyka iba M typu), dve svetielka na privesny vozik,vrtacka.

Ja som mal doma jeden predny naraznik navyse a preto som vymenil povodny zadny za predny.Pozor, predny a zadny niesu rovnake! Treba prehodit len plastvou cast, kovova nepasuje. Treba zmontovat povodny zadny naraznik a vypacit haciky
ktore drzia plastovu cast (opatrne, ja som ich mal dost hrdzave a asi by nebol problem ich zlomit) a nasadit prednu plastovu cast, haciky potom zakryvit naspat  - toto neni 100 percentne nutne,da sa samozrejme navrtat SPZtka aj do original
zadneho naraznika ale uchytenie je asi problematickejsie, kedze predny ma na to uz od vyroby vyrez a dierky.Je to hlavne estetisckejsie s prednym.

Po uspesnej vymene plastovej casti, namontovani naraznika spat na auto, a nasadeni SPZtky som si vsak uvedomil, ze povodna bola osvetlena. Tak som sa vybral do obchodu s autopotrebami a kupil som dve svetielka urcene na privesny vozik (jedno stalo 85SK - ziadna velka investicia) a svieti to dokonca lepsie ako povodne, su totiz vacsie. Svetielka sa prichytavaju
dvoma dierkami a z boku SPZtky, nieco podobne ako original svetla.
Pozor hlavne na tu vrchnu dierku, lebo neni pristup z vnutornej strany naraznika pre maticu (iba ak by ste prevrtali aj nosnik narazniku - potom ale treba dlhsie sroby). Mne do vrchnej postacila aj samorezka (vyvrtal som samozrejme mensiu dierku).

Potom staci uz len prirobit kusok kabla ku kazdej strane, staci natiahnut z povodnych svetiel a neni treba ani rozmyslat co sa kam pripaja...

Jedina nevyhoda je, ze ak do Vas niekto odzadu aj len "tukne" tak svetielka sa pravdepodobne rozbiju. Povodne diery po SPZtke dam v najbizsej dobe zavarit a asi aj prestriekat.

Prikladam aj par obrazkov.

Autor článku: Clarion (Karol Kostial)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (39):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení