ŠKODA techweb [homepage]
Elektrika
11. září 2002

Alarm Quark SE562

popis zapojení


Zdravím všechny čtenáře zde na Techwebu. Dostal se mě do ruky starší alarm Quark SE 562. Pochází z vrakoviště a nebyla k němu tzv. klíčenka. Co s ním vyhodit? Nikoliv to je škoda. Proto jsem se rozhodl, že vypátrám jak tento alarm zprovoznit. Již při demontáži nastane problém. Po odpojení konektoru mezi centrálou a sirénou Vás přivítá poplach. Je to tzv. sabotážní smyčka, proto Vám doporučuji konektor neodpojovat (tedy je-li to možné). Dá se tomu též zabránit tím, že vypnete zámek na siréně (tedy jestliže máte klíček).Pokud klíček nemáte tak si připravte např. „vaťák“ a sirénu do něj zabalte (hluk bude o něco menší). Alarm odmontujte tak, aby zbyly co nejdelší vodiče.

Tak a teď co s takovým alarmem bez dálkového ovládání? Nelámejte nad ním hůl! Klíčenka se dá koupit. Zhruba uprostřed horního víčka pod nálepkou je křížový šroubek. Tento šroubek povolte a sejměte víčko. Na plošném spoji je nálepka a na té jsou uvedeny parametry klíčenky. Vypadá asi takto:
 
RX CODE 12345
-
-
-
+
+
*
*
*
1
2
3
4
5
14
13
12

 

Co to znamená?

RX CODE - To by měl být kód pod kterým se dá klíčenka objednat u výrobce.

Dále se dá "nakódovat" klíčenka od jiného alarmu a k tomu slouží tyto znaky +,- a *.

K alarmu Quark SE 562 se dodávala klíčenka ES 307.

Z pochopitelných důvodů tady nebudu rozebírat co jak kam a proč zapojit.

Jedná se o to, že při objednání klíčenky po Vás budou tyto parametry požadovány, aby se klíčenka tzv. spárovala s alarmem. Šikovnější z Vás přijdou na to jak klíčenku podle +,-.* spárovat podomácku. Mě se to podařilo bez větších problémů. Nechci to tady zveřejňovat, protože už vidím někoho na parkovišti jak přepíná "pianové vypínače" a čeká dokud to zapípá a vypne se alarm a ....

Tak pokud máte klíčenku můžete alarm začít montovat do auta. Zapojení vodičů: Pohled ze předu (nálepka je nahoře).
 
2
1
2
1

 
12
11
10
9
8
7
14
13
12
11
10
9
8
6
5
4
3
2
1
7
6
5
4
3
2
1

 

Horní dva konektory slouží pro připojení ultrazvukových čidel.

Konektor 1-12 pinů slouží pro připojení centrálních zámků a není nutné ho zapojit (ani nevím jak se zapojuje nemám je).

Konektor 1-14 pinů je ten hlavní, který je potřeba. Zapojení konektoru:

1- nebylo zapojeno(Zelený).

2- záporný pól (-) připojen na karoserii.(Černý)
3- výstup pro sirénu (Modrý)
4- nebylo zapojeno (Hnědý)
5- výstup pro sirénu (Bílý)
6- neobsazeno
7- výstup pro LED diodu (záporný neboli - pro diodu druhý vodič od diody propojte s vstupem 10 to je to kladný pól od baterie)
8- nebylo zapojeno (Zelený)
9- výstup pro sirénu (Černo žlutý)
10- vstup kladného pólu (+ od autobaterie)
11 a 12 výstupy pro blinkry (11 pro levý okruh,12 pro pravý okruh)
13 a 14 ochranná smyčka proti odpojení alarmu (Šedý)

Bílý drátek koukající ze zadní strany alarmu je Anténa proto se ho nepokoušejte zapojit!!!

Kde jsem k tomuto alarmu přišel? Ze Škody Forman. Tak příjemnou zábavu při zapojování a ať to šlape! Doufám že jsem nic nezblbnul. Tak se mějte s pozdravem Petr Prchal.

Autor článku: PP (Petr Prchal)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (21):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení