ŠKODA techweb [homepage]
Akce
31. října 2002

Tuning Brno 2002 podzim

konaný 26.-27. října 2002


Vezmu to jenom letem světem, přeci jenom tato akce je už dost známa. Kdo čekal obrovitánské fronty na příjezdu jako minule, byl zklamán, tomu odpovídal také počet návštěvníků, odhadl bych to tak na polovinu toho co v březnu. Asi se není co divit, spousta lidí, co znám, již na Brno zanevřela. Počasí se ukázalo jako obvykle, takže jsem byl rád, že nakonec ještě nesněžilo.

Nabídka byla jako obvykle od kradených autorádií (no dobře, tak řekněme divně levných a z auta prodávaných) až po plasty na téměř cokoliv. Přesto, boxů zde moc není, ale některé byly uzavřené, jinde byl spíš nezájem (SONY) a dokonce ráno nebyla otevřená ani část parkoviště.

Úsměvy vyloudil hlasatel nejednou hláškou, např.
"No a to modré auto vpravo."
"Výsledky budou na internetu a v boxu č.1 u Bervida (Lexa kroutí hlavou), no tak asi jen na internetu."
"Vozidla dosahují času cca 13 vteřin"  (není nad přesné výsledky při sprintu...)
Tragické pak bylo představení firmy SONY jejím zaměstnancem: "No, víte, my dodáváme televize a videa no a ...", "... a něco do aut taky, ne?" snažil se to zachránit hlasatel.

Poprvé jsem viděl na tuningu organizaci při sprintu. Zafungovalo hrazení a najatá agentura, skutečně diváky vykázali do patřičných míst, což se o ještě o minulém tuningu nedalo říci. Také bylo proč, na mokré vozovce dostalo modré BMW M3 několik smyků a čelně pak vrazilo do betonové bariéry. Dále ke sprintům, sice poprvé byla technika celkem na úrovni, ale o informování sprinterů už se to rozhodně říci nedá, řidiči zjevně nevěděli, jak najíždět a jak startovat. Komentovat pak startéra ani nemá cenu, jeho posunky no comment, stačilo si dojít na druhou stranu boxů kouknout na člověka, který vypouštěl při volných jízdách vozy na trať, tomu rozuměl každý. Ovšem např. při jízdách ochrance trvalo dobře pět minut, než skupinku (na fotce) stojící příliš blízko u tratě, která nereagovala na dvojí upozornění rozhlasem, odkázala do patřičných míst.

Volné jízdy probíhaly jako obvykle, snad jen častější výjezd z trati do kačírku, přeci jenom bylo mokro. Některé úseky stálo za to sledovat, člověk se stačil bavit, profíci, kteří to brali dveřmi napřed a mezi nimi ti ostatní, kteří byli rádi, že se drží vůbec ve stopě. Asi nejde bohužel roztřídit to tak, aby po dráze jezdily zhruba stejně výkonné vozy a nemíjely se násobnou rychlostí. Omezeny byly oproti dřívějšku motorky, které měly za celou sobotu jen jedny jízdy.

Na konec bych si nechal tragédii nazvanou burnout. Auto, které vypadalo, že ho někdo ukradl na vrakovišti a že se co nevidět rozsype, už na začátku  koukal z pneumatik kord... Auto poskakovalo jak šílené, no klidil jsem se pěkně do dálky, když jsem ty umělce viděl.

Fotografie si můžete prohlédnout v galerii.

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (26):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení