ŠKODA techweb [homepage]
Nápravy
2. listopadu 1999

Stabilizátor

vozů Škoda 105-Rapid, popis


Příčný stabilizátor byl montován na všechny vozy Škoda 105-Rapid, jeho hlavní úlohou je zmenšovat příčné naklánění vozu v zatáčce. Příčný stabilizátor funguje na zkrutném torzním principu. V průběhu výroby vozů se montovaly dva typy stabilizátorů,  vozy vyrobené do roku 79 mají torzní tyč o průměru 14 mm, novejší pak o průměru 16 mm. Tato změna nastala v důsledku  změny charakteristiky pružin a teleskopických tlumičů. Současně byla změněna i pryžová pouzdra, ve kterých je stabilizátor zasunut a upevněn do objímek ke spodním ramenům přední nápravy a držákům na karoserii. Stabilizátor nevyžaduje žádnou údržbu. Pouze pokud pryžová pouzdra ztratí tuhost, nebo se dokonce vydrolí je nutné je vyměnit za nová, výměna je poměrně jednoduchá a zvládne ji i "domácí kutil".



Na obrázku jsou zakreslena pouze dvě pouzdra, ve skutečnosti jsou na voze samozřejmně čtyři pouzdra symetricky umíštěná.
 

Autor článku: Chipmen (Petr Váňa)

zobrazit další autorovy články
upravit článek pro tisk

Komentáře k tomuto článku (5):




Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 

 

© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení